PDA

View Full Version : South Africa: What blacks really want from whites

Unregistered
03-15-2015, 11:19 AM
South Africa: What blacks really want from whites
Brad Cibane
By Brad Cibane
Saturday, March 14, 2015

What do blacks want from whites? Before someone points out, as I am sure someone will, I accept that the question is a sad oversimplification. It draws a sharp line between blacks and whites, which borders on pencil test idiocy. Yet, I want to ask it anyway. What do black South Africans want from white South Africans?

The answer depends on whom you ask. Far-left black radicals will say the answer is land and means of production. Far-right white conservatives will say blacks want revenge and to freeload on white guilt. The more nuanced academicians and activists will say blacks want whites to acknowledge the social and economic violence of white privilege. My view is simpler: blacks want whites to hold up their end of the bargain.

Except for the irate ďRed Balloon BrigadeĒ and its imagined ďwhite genocideĒóthere is broad consensus that black South Africans have held up their end of the bargain.

Whites, on balance, are integrated into the new South Africa; enjoy the equal constitutional protections with zero reprisals for apartheid violence, even for the worst apartheid criminals. The worst that has happened to whites since democracy is, perhaps, having to share public amenities with blacks or to fend off common criminals from upmarket suburbs.

Blacks, on the other hand, continue to live in squalor, under repressive and inhumane conditions in apartheid-style townships like Khayelitsha and Thembisa. Blacks have to constantly negotiate recognition and equality. Transformative and reconciliatory programmes like BEE, even though part of the negotiated settlement, are vehemently contested, if not outright rejected, by a majority of whites.

A common response by whites is, ďHow is my fault that black people still live in poverty? I pay my taxes and government squanders it through corruption and mismanagement.Ē The Zille-sque insinuation is that blacks deserve poverty because of who they elect to run the country.

This response, even if fair, is not accurate. It is not true that government has enough resources completely eradicate poverty, even if we discount the R50-or-so-billion lost to government corruption and mismanagement.

To get the resources necessary to eradicate poverty, the white-collar segment of our nation, which is largely white, must commit to more taxes and higher blue-collar wages. Government must introduce a progressive valued-added tax system, in order to tax poor people less; reduce infrastructure spending on developed areas, in order to spend more on rural communities; and reign in on white-collar corruption and on anticompetitive practices.

Successive administrations, including Mandelaís, have attempted these programmes, abortively. The best example is the 1994 Redistribution and Development Programme. The white-collar class and the mega rich lobbied extensively against the policy and threatened capital flight.

Economic power is political power

The indisputable truth is that in our current political configuration, majoritarian power of the ballot is a mirage. Money, the market and the economy are the true centres of political power.

Without money to fund regular elections, our political rightsóand the values on which our society is foundedówould become a joke. Without the revenue necessary for socio-economic relief, our celebrated socio-economic rights will not be worth the paper they are written on.

The Gupta family and Cyril Ramaphosa notoriously brought public attention to the political clout of the mega rich. Consider then that of the 21 richest South Africans, only 3 are black and ask yourself, who really holds political power in South Africa.

I said before that the question what do blacks want from whites is an oversimplification, mostly because the middle-class is expanding to include more blacks. However, it is an indispensible oversimplification.

An inescapable fact is that white South Africans have immense economic power. Economic power translates to political capital, which is used to scuttle progressive and redistributive policies. Even poor white South Africans are cajoled into opposing redistribution and are propped up as ďvictimsĒ of black revenge.

I do not claim to speak on behalf of all blacks. My sense, though, is that for our society to remedy its nasty past, white South Africans need to acknowledge their past and present role in perpetuating black poverty. Whites need to acknowledge that their clasp on economic power and their indifference about black poverty are a serious threat to our constitutional democracy.

White South Africans need to hold up their end of the negotiated settlement. Equal sharing of resources (like land and minerals), equal access to the economy and a commitment to majoritarian democracy are essential components of the compromise.

http://voices.news24.com/brad-cibane/2015/03/south-africa-what-blacks-really-want-from-whites/#comment-1906506360

Tom
03-15-2015, 05:37 PM
Blacks, on the other hand, continue to live in squalor, under repressive and inhumane conditions in apartheid-style townships like Khayelitsha and Thembisa

Is this any different from how they live in Africa?

Was daar apartheid in Afrika ook? Ek kan nie eers verder lees nie. Of is ek verkeerd, ek meen, ek was nog nooit verder noord as SWA en Rhodesie nie en die name wat ek gebruik weerspieel hoe lank gelede dit was. Soos ek dit verstaan, smag die in Noordelike Afrika na kondisies soos in Khayelitsha en Thembisa. Waarom anders stroom hulle hierheen en kom vererger die situasie hier?

Tom
03-15-2015, 09:33 PM
Mens kan seker n soortgelyke foto van elke Hoof in Afrika wys?

https://scontent-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/10268667_10152561393327511_6440326180992706097_n.j pg?oh=c2fc2184781c20e9e3ce2ee340d02f19&oe=55BC3B75

Aletta
03-15-2015, 10:08 PM
Tom dis so n pot strooi ek glo nie eens mens moet jou tyd mors om dit te lees nie.

Tom
03-15-2015, 10:55 PM
Ja, Aletta, ek het net tot daar gelees en gestop. Ek is nie op n goeie plek, emosioneel oor die land, nie. Ek is sooo mismoedig met die liberaliste. Ek het seker n 'Lukas preek' nodig om uit hierdie gat te kom!

Unregistered
03-16-2015, 02:49 AM
Just when one thinks you have read it all, someone proves me wrong. What a load of garbage. If the newspaper was made of softer material, I would use it as toilet paper, but I don't want to insult my behind in such a manner. :( :( To the folks out there, not all English speaking Saffers are so delusional.

Nov16
03-16-2015, 06:46 AM
Ja erg om tesien gaan maak n internet soek op die slums of squatter kamps in die wereld kyk greus na ons BRIC se strategie

Brazil met meer as 1000 informeele settings geskat meer as 8 miljoen inwoners
Indie kan hulle nie meer skattings van maak nie dit is meer as 50 % van die bevolking
Ruslan is selfs erg kyn na hul state of vedetasies
China wel ?
Daar is net teveel so koloniseer die wereld

Net terinligting

Gaan ons nou ook in klein selfversorgende gebiede begin werkmaak vir ons oorbevolkte skaduwee wat elke dag meer wil oorkook

03-16-2015, 07:05 AM
LOL - dit is maar een van die baie "blogs" wat die beeste mee vop kom. Jy kan hulle seker nmie blameer nie want hulle is en word nog steeds goed ge breinspoel deur hulle "leiers". Ek het vir baie jare in Afrika gewerk en was seker in meeste van die lande noord van ons. Die toestande daar is nog meer haaglik vir die "have-nots" terwyl daar 'n persentasie van manne is wat "well connected" is en hulle leef on weelde - gladnie anders as hier by ons nie. EtiopiŽ het nooit kolonisasie gehad nie en is een van die wat die verste agter is. LiberiŽ is deur die so genaamde vry slawe gestig en is vandag sekerlik een van die ergste plekke in Africa - "Back to our roots" het nog nooit 'n beter voorbeeld gehad as juis daar nie. Dit is maar alles deel van die agenda en die ANC sal bly lieg en die gepeupe;l sal dit bly glo - "Dis hoe dit is!"

@ #6 I would not imagine for one minute that intelligent Afrikaans speaking people would think that a different language will necessarily mean the person agrees with the writer. FWIW I have seen absurdities worse than that written in Afrikaans.

Kasper
03-16-2015, 10:16 AM
Wel,
Gaan kyk maar net na die skrywer se "accolades". Dit bewys maar net weer die punt, dat al dink jy , jy het grade en geleerdheid agter jou naam, beteken dit nie jy is intelligent nie, nee in sy geval is dit duidelik- hy faal die dna toets, net soos sy mede lede van sy spesie... Afrika is en sal altyd 'n gemors bly a.g.v. die barbare se agterstand in ontwikkeling. en nee jy gaan hom nie ontwikkel kry nie- dit is die grootste probleem met wit liberale.
In elk geval al wat ek die skrywer sal gee is 'n VET middle finger.......
Groetnis

Lukas
03-16-2015, 10:25 AM
524. Miskien is dit die reuk wat die mense pla. Suid Afrika ruik seker nog nie soos die res van swart Afrika nie. Ons het seker nog nie genoeg riool plassies in die hoofstrate waar die karre in kan vassit nie.

Of miskien is dit die hospitale wat hulle pla. Daar is nog beddens in ons hospitale en in ander ontwikkelde Afrika lande kan die mense darem al op die grond lÍ. Ons het ook te veel verpleegsters in ons hospitale. In Ander ontwikkelde Afrika lande soos Angola, het hulle n toon tagger. Elke mŰre stap hy deur, skop die pasiŽnte onder die voet en die wat nie reageer nie, kry n kaartjie op die toon. ’n Ander span sal dan later inkom en die met die kaartjies aan die tone, na die lykshuise oorplaas.

Ons Hospitale het ook kokke en die pasiŽnte moet gereeld kos eet wat in kombuis voorberei word. Dit is baie sleg want in ander Afrika lande is dit die familie wat vir die pasiŽnte se etes verantwoordelik is. Dit skep baie voordele. Mense wat nie familielede het nie kan dan self kies. Of hulle vrek van die honger of hulle ontslaan hulleself. In n mate is dit seker ook misdaad voorkomend.

Ek het nie vir die man raad nie. Daar is soveel wat ons nog moet verloor om op peil te kom dat ek wonder of dit ooit in ons leeftyd moontlik sal wees.

03-16-2015, 01:11 PM
@ Lukas.

Ek wens ek kon mense laat sien wat ek in Afrika gesien het. Ja, dit is en bly 'n natuurskone land en op plekke is daar regtig baie mooi areas wat danksy een of ander Westerse "interest" nog behou bly. In sommige lande is die prentjie wat jy skilder baie duidelik sigbaar. Een van die ergste, vir my, is Accra in Ghana. Die plek waar ek gekonsulteer het is in die industrieŽle gebied en dit is erg. Die kos stalletjie is so 10 meter van die rou riool waar die beeste met 'n plank oor loop om te gaan kos koop. Jy kan omtrent nerens in Afrika water drink as dit nie uit 'n bottel kom nie.

Die beste restaurant vir middag ete lyk so: (Of jy eet of jy vrek van die honger)

http://i1372.photobucket.com/albums/ag341/akska2/P1010146_zpswhecxwob.jpg (http://s1372.photobucket.com/user/akska2/media/P1010146_zpswhecxwob.jpg.html)

Verkeer is nie regtig 'n probleem nie, veral as jy 'n groot trok het - En onthou in Wes Afrika ry die boggers aan die verkeerde kant van die pad.

http://i1372.photobucket.com/albums/ag341/akska2/P1010137_zps7rbcqcak.jpg (http://s1372.photobucket.com/user/akska2/media/P1010137_zps7rbcqcak.jpg.html)

Die foto is van die agterkant van 'n groot motot handelaar - die invoerder..

http://i1372.photobucket.com/albums/ag341/akska2/P1010136_zpsrjvbb7yf.jpg (http://s1372.photobucket.com/user/akska2/media/P1010136_zpsrjvbb7yf.jpg.html)

03-16-2015, 01:15 PM
@Kasper. Jy moet maar die volume bietjie afdraai, jy gaan jouself 'n hartaanval laat kry. Deur jouself so op te wen gaan die beeste nog net so aangaan en jy ly skade. Jy gaan moet aanvaar ons kan hulle nie "en-masse" verander of op help nie. Nie eers 'n paar http://www.sherv.net/cm/emoticons/fighting/slapping.gif gaan help nie.

Kasper
03-16-2015, 02:18 PM
@524,
Nee jong ek is nie opgewen nie, dis maar net my manier van ' ding uitdruk. Eintlik kry ek die arme sot jammer (ok- nie rerig nie)- want sien wat hy nie besef met sy eie skrywe nie, is dat hy en die soos hy eintlik erken dat hulle nog steeds afhantlik is van wittes. Jy word van kleins af geleer om op jou eie 2 voete te staan, jou eie pad oop te kap in die lewe, en nie te wag vir aalmoesse wat jou kant toe kom nie. Ons leef in 2015 en nie die jaar 0 nie, Die wereld gaan defnitief nie wag vir hulle om op te vang of bykom nie- hy sal dit op sy eie moet doen, maar die insig/intellegensie skiet hopoloos te kort, en dit sal nooit verander nie. Daarom word hierdie tipe van "demands" gemaak, wel ek buig nie agteroor vir enige iemand nie, minste van almal 'n ding wat dink ek skuld hom iets in die lewe.... Vandaar die VET middle finger!!!!!!
Groetnis

Aletta
03-19-2015, 10:18 AM
524. Miskien is dit die reuk wat die mense pla. Suid Afrika ruik seker nog nie soos die res van swart Afrika nie. Ons het seker nog nie genoeg riool plassies in die hoofstrate waar die karre in kan vassit nie.

Of miskien is dit die hospitale wat hulle pla. Daar is nog beddens in ons hospitale en in ander ontwikkelde Afrika lande kan die mense darem al op die grond lÍ. Ons het ook te veel verpleegsters in ons hospitale. In Ander ontwikkelde Afrika lande soos Angola, het hulle n toon tagger. Elke mŰre stap hy deur, skop die pasiŽnte onder die voet en die wat nie reageer nie, kry n kaartjie op die toon. ín Ander span sal dan later inkom en die met die kaartjies aan die tone, na die lykshuise oorplaas.

Ons Hospitale het ook kokke en die pasiŽnte moet gereeld kos eet wat in kombuis voorberei word. Dit is baie sleg want in ander Afrika lande is dit die familie wat vir die pasiŽnte se etes verantwoordelik is. Dit skep baie voordele. Mense wat nie familielede het nie kan dan self kies. Of hulle vrek van die honger of hulle ontslaan hulleself. In n mate is dit seker ook misdaad voorkomend.

Ek het nie vir die man raad nie. Daar is soveel wat ons nog moet verloor om op peil te kom dat ek wonder of dit ooit in ons leeftyd moontlik sal wees.

Skerp en baie waar!