PDA

View Full Version : Nuwe Era Teologie

heinie
09-15-2013, 09:54 PM
Besluit wat van die geestelike wil jy in die natuurlike laat manifesteer. Dit is vir elkeen volgens sy geloof

Creative Visualization Is The Missing Piece To Success...

Creative visualization is a process used by all high achievers. Learning how to effectively visualize can open the doors to success, prosperity, and wealth. When you understand that visualizing is the key to realizing, your passions and dreams become certain. Your dreams will become so certain for manifestation just like the sun is certain to rise in the east and set in the west.

Creative visualization is believing and imagining that you already have what you're desiring. This is different than just visualizing because you can picture just about anything: a pop can, a computer, a rock, your house, your car, your bank account, etc., etc. However, creative visualization combines focused and faith believing visualizing. You don't just visualize, but you imagine what you want to physically create in your life with the belief that you already have it.

You may be asking at this point, “How do I believe that I have something, when I can't see it in my reality.” That's a very good question, and I'm going to answer that for you in this article. I'm going to share with you how the mind works, why creative visualization is so vital and important to your on-going success and wealth, and the benefits of visualizing. When you understand and learn these three points, you should be convinced that visualizing is the key to realizing.

Unregistered
09-15-2013, 10:05 PM
Ag nee. Skryf dit asb vir ons in verstaanbare afrikaans.

Unregistered
09-16-2013, 06:01 AM
Klink te baie soos 'n new age idee.

Unregistered
09-16-2013, 07:36 AM
Heinie

Die definisie van geloof is.

Heb 11:1 Die geloof dan is ‘n vaste vertroue op die dinge wat ons hoop, ‘n bewys van die dinge wat ons nie sien nie.

Die definisie geld nie net vir christene nie. Dit geld vir die wereld ook. Satan kan niks skep nie, hy kan net vervals. Die voorbeeld wat jy aanhaal is eenvoudig dit. Nie eers satan is so dom om iets wat waardeloos is te vervals nie. Ek stel voor jy ondersoek wat die Bybel oor geloof se eerder as die wensdenkery van satan se new agers.

Die Bybel is duidelik dat ons sal lewe volgens ons geloof en dat God ons na Sy beeld geskape het, met 'n wil, sodat ons kan kies wat ons wil glo.

Mat 9:29 Toe raak Hy hulle oë aan en sê: Laat dit vir julle wees volgens julle geloof.

Mat_15:28 Toe antwoord Jesus en sê vir haar: o Vrou, groot is jou geloof; laat dit vir jou wees soos jy wil hê. En haar dogter het gesond geword van daardie uur af.

Mooibly
Chris

Unregistered
09-16-2013, 07:55 AM
Dagse Heinie,

Net 'n vraag: Probeer jy die nuwe teonolgie gelyk trek met ons wat God se beloftes glo en leef?

Wat is die doel van die skrywe in Ingels?

Laat weet asb.

Groetnis, Hein

heinie
09-16-2013, 11:21 PM
My tyd is op die oomblik baie beperk en ek het nie tyd om dit te vertaal nie. Vertaling neem tyd en ek het hierdie sommer op een van hulle webblaaie gekry.

MATTHÉÜS 24:24
24 Want daar sal valse christusse en valse profete opstaan, en hulle sal groot tekens en wonders doen om, as dit moontlik was, ook die uitverkorenes te mislei.

Vals of nie, hierdie moet baie eg lyk om as dit moontlik was, ook die uiverkorenes te mislei?
Ek hoef net die klem te verskuif van as God dit wil na as ek dit wil, om dit verkeerd te kry.

Hier is nog 'n blad http://www.llewellyn.com/journal/article/598, hulle haal sommer nog 'n gedeelte uit die Bybel uit aan waar Jakob dit volgens hulle toegepas het en meng sommer towerkuns in die volgende gedeelte.

Chris / Hein waar trek julle die streep wat ons geoorloof is om te beoefen?
Wat van Astrale projeksie as voorbeeld?
http://www.erinpavlina.com/blog/2006/12/the-dangers-of-astral-projection

"Use white light, golden light, call upon your guides for protection, keep your vibration really high (avoid fear if you can help it) and ask Jesus, other ascended masters, and the angels, and even God to keep you safe while you travel"

Die dame sê dan jy moet nie bang wees nie, vra Jesus of God om jou te bewaar terwyl jy buite jou liggaam beweeg.

-----------------
Soos reeds genoem my tyd is beperk en ek sal julle slegs in die aande kan antwoord.

432
09-17-2013, 05:10 AM
Deesdae word 'n groot bohaai van positive thinking gemaak. Christenne weet en beoefen dit al vir duisende jare. Dit word geloof genoem. Volgens die Bybel kan ons vir 'n berg se om homself in die see the gooi met genoeg geloof. Die reel is universeel. Geloof werk vir ongelowiges ook, hulle noem dit positive thinking.

Deur positief the dink kan mens jou hele lewe omdraai. Dink net hoeveel meet potensiaal het positive thinking vir Christenne omdat ons weet waartoe ons God intaat is en toegang daartoe her deur geloof in Hom.

Daar kan gese word dat ons dit nie sal kry as dit nie God se wil is nie.God se toelaatbare wil laat somtyds ons verkeerde keuses toe. In Engels is die spreekwoord,' be careful what you wish for!'
'n voorbeeld van die risiko om verkeerd the vra.

Dit gese, Salemo se iewers, 'gee my assebief genoeg dat ek nie sal steel nie, maar nie te veel dat ek van U sal vergeet nie'.

Unregistered
09-17-2013, 06:33 AM
Heinie

Soos jy het ek ook nie baie tyd nie, veral nie om heidense gelowe na te vors nie, ek spandeer liewer my tyd met die Bybel.

1Co 6:12 Alles is my geoorloof, maar nie alles is nuttig nie; alles is my geoorloof, maar ek sal my nie deur iets laat oorheers nie.

1Co_10:23 Alles is my geoorloof, maar nie alles is nuttig nie; alles is my geoorloof, maar nie alles stig nie.

Rom 14:22 Het jy geloof? Behou dit vir jouself voor die aangesig van God. Gelukkig is hy wat homself nie oordeel in wat hy vir geoorloof ag nie.
Rom 14:23 Maar hy wat twyfel as hy eet, is veroordeel, omdat dit nie uit die geloof is nie; en alles wat nie uit die geloof is nie, is sonde.

Chris

Unregistered
09-17-2013, 07:09 AM
Chris / Hein waar trek julle die streep wat ons geoorloof is om te beoefen?

Heinie,

a. As jy nie weergebore is nie, glo ek jy kan maklik mislei word.
b. As jy nie weergebore is nie, kan jy ook nie die Bybel reg lees nie, meestal sal die goed in die Bybel nie vir jou sin maak nie.
So, dis sal jou kennis van die WAARHEID bitter min wees, uit God se Woord.

Geloof=kennis +vertroue.
Kennis uit God se Woord, geinspireerd deur God se Gees wat VOORSIEN met Goddelike kennis, en dan UIT daardie kennis vertrou jy God vir wat Hy se in Sy Woord.

Die vraag is ook: Wat openbaar God aan jou uit Sy Woord?

Wat probeer ek se?
1. Die streep word getrek of jy 'n Christen is, en of jy 'n weergebore Christen is.
2. Die streep word getrek deur jou persoonlike verhouding met God.
3. Die streep word getrek, deur hoe God Sy beloftes aan van ons openbaar, en die toetse wat God oor jou lewe bring om meer afhanklik van Hom te word. God wil graag he jy moet afhanklik van Hom word, totaal en al afhanklik van Hom.

Groetnis, Hein

Unregistered
09-26-2013, 07:35 AM
en nou heinie, is jy besig?

Unregistered
09-28-2013, 07:01 AM
Hein weet jy van n christen wat dooies kan opwek? #

Unregistered
09-28-2013, 08:09 AM
#11. Ken jy iemand wat al op die maan was?

Unregistered
09-28-2013, 01:13 PM
Hein weet jy van n christen wat dooies kan opwek? #

Dagse,

Nee, ek weet van geen Christen wat dit kan doen nie, NET God Almagtig kan.
M.a.w. net God se Heilige Gees krag wat deur 'n persoon werk, kan dit doen.
Hoekom vra jy?

Groetnis, Hein

Unregistered
09-28-2013, 06:05 PM
Hein ek vra of jy so persoon ken deur wie God gewerk het? 12 Ek dink jy is met die maan gepla passop net dis dalk volmaan vanaand.

Unregistered
09-29-2013, 08:57 AM
Dagse,

Nee, ek weet van geen Christen wat dit kan doen nie, NET God Almagtig kan.
M.a.w. net God se Heilige Gees krag wat deur 'n persoon werk, kan dit doen.
Hoekom vra jy?

Groetnis, Hein

More Hein

Bly jy is terug. Jy se God se krag werk deur die mens. Is God se werk van die persoon en die se geloof afhanklik, in 'n spesifieke geval?
Jy weet dit is. As die persoon nie God se wil doen nie kan God se wil nie geskied nie.
Laat ek nou net weer verduidelik, ek se nie God is van die mens afhanklik nie ek se God het gekies om die mens te gebruik om Sy wil te doen. Daardeur het God Homself tot die mens gebind. Wanneer ons gehoorsaam is sal dit vir ons wees soos in die koninkryk van die hemele. Dan sal God siekes gesond maak, dooies opwek en berge versit deur ons. Wanneer ons ongelowig en ongehoorsaam is bind ons God se hande en sal dit vir ons wees volgens ons gelofies. Ons sal uitgelewer wees aan elke ramp wat Huisgenoot, Siener dissipels, imigirante, afrikaanse kanadees, politici, satan, ens, kan uitdink en plant in ons gedagtes.

Mooibly
Chris

Unregistered
09-29-2013, 03:45 PM
Jy is die argitek van jou eie noodlot (Heremes Trigmigustus) ek het baie hieroor nagedink die bybel vertel egter vir ons dat die mens wik maar God beskik
Crhis het vroeer verduidelik dat n mens gees siel en vlees is ek stem saam maar verstaan dit as volg wanneer jy toelaat dat die duiwel in jou manifisteer bring jy dit wat sleg is op aarde voort wanneer jy toelaat dat God in jou manifisteer bring jy dit wat goed is voort.jou gees sal die bewys wees van wie in jou lewe manifisteer het.

Unregistered
09-29-2013, 04:47 PM
Die woord "wik" staan nie in die bybel nie.

Unregistered
09-29-2013, 05:01 PM
Chris weet jy van n christen wat in die geloof mense kan opwek.

Unregistered
09-29-2013, 06:37 PM
Naamloos#18

Uit beginsel antwoord ek nie graag mense wat nie hulle name plaas nie. Ek antwoord jou omdat ek dink jy twyfel in jou eie gelofie en is opreg opsoek na waarheid.
Ek ken nie so iemand persoonlik nie en het dit ook nog nie beleef nie. Daar is wel baie voorbeelde en getuienisse van mense wat uit die dood opgewek is.
Die feit dat ek dit nog nie ervaar het nie maak nie dat die Bybel nou onwaar is nie. Ek het ook nog nie gesien dat iemand vir 'n berg se beweeg en dit beweeg nie. Dit beteken nie Jesus het vir ons gelieg nie. Dit is net die bewys dat ons geloof nog te klein is.
Die bewys dat ons die krag van God in ons ondermyn deur die leuens van die wereld te glo.

Chris

Unregistered
09-29-2013, 08:58 PM
Kan jy dalk n voorbeeld of verwysing hier plaas?

Unregistered
09-29-2013, 09:02 PM
Google dit.

Unregistered
09-29-2013, 09:44 PM
http://www.laguerison.org/pages/index.php?action=fiche&id=996

Unregistered
09-30-2013, 06:28 AM
Contributed By: Blanch Lovingdale

Turning your grief into resurrection glory...Jesus promised a heart-broken follower...If you will believe, you will see the glory of God.

The condition was met, and Lazarus was raised from the dead (See: Jn.11:17-44). Jesus is able to turn your grief into joy today.

Ask Doctor Blanchard who relates the testimony of a railway engineer who lay dead in a hospital; rigor mortis gripped his corpse.

Doctors and nurses consoled his wife, as she knelt by his death-bed.

After a few hours they tried to persuade her to leave the dead husband and go home, but she refused. They didn't realize this woman wasn't grieving as she knelt by the bed, ...she was believing God!

Here’s what she said...

'No, he is not dead. He cannot be dead. I have prayed for him for twenty-seven years and God has promised me that he should be saved. Do you think God would let him die now after I have prayed twenty-seven years and God has promised me that he should be saved? Do you think God would let him die now after I have prayed for him for twenty-seven years and God has promised, and he is not saved?'

' Well,' the doctor replied, 'I do not know anything about that, but I know that he is dead.'

The dead man testified later:

"To satisfy my wife, other physicians were brought, one after another, until seven were about the cot, and each one of them as he came up and made the examination confirmed the testimony of all who had preceded. The seven doctors said that I was dead.

Meanwhile my wife was kneeling by the side of my cot, insisting that I was not dead--that if I were dead God would bring me back, for He had promised her that I should be saved and I was not yet saved.

By and by her knees began to pain her, kneeling on the hard hospital floor. She asked the nurse for a pillow and the nurse brought her a pillow upon which she kneeled. One hour, two hours, three hours passed. The screen still stood by the cot. I was lying there still, apparently dead. Four hours, five hours, six hours, seven hours, thirteen hours passed, and all this while my wife was kneeling by the cot-side, and when people remonstrated and wished her to go away she said: 'No, he has to be saved. God will bring him back if he is dead. He is not dead. He cannot die until he is saved.'

At the end of thirteen hours I opened my eyes, and she said:
'What do you wish, my dear?' And I said: 'I wish to go home,' and she said: 'You shall go home.' But when she proposed it, the doctors raised their hands in horror. They said, 'Why, it will kill him. It will be suicide.' She said: 'You have had your turn. You said he was dead already. I am going to take him home.'

'I weigh now 246 pounds. I still run a fast train on the Pennsylvania Lines. I have been out to Minneapolis on a little vacation, telling men what Jesus can do, and I am glad to tell you what Jesus can do."

Testimony reproduced from the book: John R. Rice, "Prayer--Asking and Receiving," Sword of the Lord Publishers, 1942, pp. 269, 270.

Unregistered
09-30-2013, 08:15 AM
Former Muslim raised from the dead shocked her neighbors, won many to Christ
Her experience in heaven

Woman raised from the dead
By Mark Ellis

Her Muslim neighbors and relatives grieved the loss of this relatively young mother of nine children. But after mourning her death for 12 hours, God brought a miracle that touched many lives.

“This is one of the most unusual and dramatic testimonies we’ve ever recorded in our AIMS ministry,” says Dr. Howard Foltz, president and founder of AIMS. “It all started when a man named Warsa got saved and then God spoke to him that he would be used by God to see the dead raised.”

Trained as a missionary by AIMS, Warsa was already reaching many Muslims with the good news about Jesus Christ. Then one of women in his village became ill.

“For two months I was very seriously sick,” says Fatuma Shubisa. Fatuma grew up in a Muslim home, but she and her husband converted to Christianity.

One day Fatuma’s mother came to visit her ailing daughter was shocked to find her lying motionless and unresponsive. She searched in vain for a pulse or heartbeat, but Fatuma’s body was already cold.

She closed Fatuma’s eyes and straightened her leg. Unable to control her grief, she began to wail, and her sheiks aroused many of her Muslim neighbors who gathered in and around the home. They too began to grieve.

At the moment Fatuma died, her soul left her body and she was drawn up to heaven. The first person she met was her brother-in-law, who died two years earlier.

“That brother of my husband took my hand and led me away,” she recalls. As her former home on earth receded like “an open ditch,” heaven opened to her.

“I went to a place where everyone was dressed in gold,” Fatuma says. “I looked at the earth as very dirty.” In heaven, she felt “free and clean.”

Fatuma also met her mother-in-law in heaven. “She was begging them to send me back so I could raise my children,” she recalls.

Meanwhile, a missionary named Warsa Buta was walking nearby and saw the crowd gathered around Fatuma’s home. When he learned of her passing, he went inside and began to pray.

Some wondered why he prayed, since she had already been dead 12 hours. When he heard the murmuring, he persisted in prayer, because he remembered the promise God gave him as a young believer, that he would be used in such a time as this. Could this be the day?

“I had faith the Lord would work through me,” Warsa says. “I prayed as Peter prayed, ‘Fatuma, be raised…I ask you in the name of the Lord, come to life…

“Fatuma, be raised in the name of Jesus!”

Suddenly, Fatuma sat up in the bed, as everyone gasped in astonishment.

“I found myself in my body,” Fatuma recalls. “I said, ‘What is this? What’s happening? What is going on?’

Most of those around her were speechless. “Can he call back a dead person – a dead soul to a body?” someone asked.

“If this is real, we will all become Christians,” one man said. “Your God is a very powerful God!” another shouted.

Many believed in the Lord Jesus that day and there was great rejoicing in Fatuma’s village. She is convinced she knows the reason for her return.

“I came back because it was the will of God for me to live with my children, but I would be very happy to go back there,” she notes. “Now I have seen when a Christian dies he goes to a better place and his body goes back to dust. For a nonbeliever, that (hell) is a place of sadness. But when a Christian dies he goes to a place where everything is good, where everyone is happy.”

Dr. Howard Foltz believes God will use powerful testimonies like Fatuma’s to provide breakthroughs among unreached people groups. “Our goal is to see all the remaining 35 unreached people groups of Ethiopia reached with the gospel of Jesus Christ,” he says. Dr. Foltz notes that Fatuma’s miracle was also reported on by The 700 Club.

Unregistered
09-30-2013, 08:20 AM
Hein ek vra of jy so persoon ken deur wie God gewerk het? 12 Ek dink jy is met die maan gepla passop net dis dalk volmaan vanaand.

Dagse Annoniem,

Dis goed as jy my slegse, maar ek bid dat God jou oge en ore sal oopmaak vir Sy evangelie en Sy koninkryk.

Cury Blake (John G Lake ministries) doen dit gereeld..., selfs oor die foon ook, en dis hoe God deur hom werk.
Duisende siekes word gesond gemaak elke maand en dooies word opgewek.

Download sommer sy MP3's, dis fantasties om te luister.

Videos of www.divinehealingtechnician.com

Groetnis, Hein

Unregistered
09-30-2013, 08:23 AM
http://www.sethbarnes.com/?filename=stories-of-god-raising-people-from-the-dead

Unregistered
09-30-2013, 08:30 AM
During early 1948, William Branham was taking a train journey by night through Georgia on his way to Miami, Florida when a vision broke before him of a little boy laying dead beside a road in a countryside where there were a lot of evergreens amongst rocks. The boy had a strange looking haircut and great big brown eyes that had turned back. His foot was through his long stocking and his little body was just one great big mass of broken up bones. He was dead. An automobile was laying wrecked nearby and as Brother Branham thought, "Who is that?," the vision left.

William Branham repeated the vision from the pulpit across America. He told his audiences to write the prophecy on the flyleaf of their Bibles to see if it happened. They were to look for a child, about eight years old, with dark brown hair, brown eyes, a funny haircut, and little short pantywaist pants. "He's going to be killed."

In April 1950, the Branham Party flew to Finland for evangelistic services. Between services, the party travelled north in three cars to Kuopio which is not far from the Arctic Circle. They visited the Puijo Observation mountain tower from where they could see the Russian territory. While there, Brother Branham felt the Lord drawing near and said to his campaign managers, "Something is going to happen," but could not elaborate further.

On the road down from the tower, they came upon an accident. Some twenty minutes earlier, a car had struck two young boys. The American made Ford V-8 had been traveling about sixty miles per hour and one boy had been knocked on his side and thrown up against a tree, crushing his head and his ribs. The other boy was rolled up under the car and thrown out behind the back wheel up into the air. They had him laid out with his coat over his face. A doctor had pronounced him to be dead and they were awaiting the arrival of his parents. A crowd of about 500 had gathered, including businessmen and the mayor of the nearby city. Several of these men would later confirm the events in writing before notary public.

As they stopped to render assistance, Brother Branham felt an unseen hand on his shoulder persuading him to look at the second boy. He remarked, "It seems like I have seen that boy somewhere. Let's look again." He turned back and noticed the foot protruding through the sock and recalled the boy he had seen in the vision back in America. He turned to his managers and told them to look on the fly leaf on their Bibles. They did so and then he exclaimed, "That's him!" Through his interpreter, Sister May Issacson, he told the crowd, "If that little boy isn't on his feet alive in five minutes, I'll leave Finland with a sign on my back, "False Prophet."

He knelt down just the way it was shown in the vision and prayed: "Lord God, in the homeland You did speak of this vision and I know in Your great predestinated will, it's already finished. So death give back this boy's life." The boy jumped up and began running around alive and normal with no idea what had happened. His name was Kari Holma. When last heard of, he was a Highway Patrolman in Kuopio, Finland.

It was not until later that Brother Branham was made aware of the first little boy who had not been killed but by then, was dying in hospital. After his parents had committed their lives to Christ, Brother Branham was given a vision showing this little boy also being restored to health and so it was fulfilled.

When Rev. Pearry Green visited the Soviet Union in November 1977, he was led by God to meet one of the six Russian soldiers who had been stationed on the Finish border who had seen Kari Holma raised from the dead. As Brother Green moved through certain rural areas of the Soviet Union, he found there were people there who already knew the name of William Branham because they remembered that when the six soldiers had returned to their homeland, they had told everyone they could that they had witnessed the raising of the dead.

Unregistered
09-30-2013, 08:33 AM
Toya McClean and her team of women witnessed a creative miracle of God last week. They were in Swaziland on a vision trip, emotionally exhausted by all they'd seen, and then, in a time of ministry, God showed up in a way they'll never forget.

Visiting people's homes made of mud and sticks had pushed some of the women on the team over the edge. Most of the day they kept saying, "This is too much. How much more of this will we see? How do you call this a home? Why doesn't someone do something?"

They were broken as they participated in a ministry called "Beauty for Ashes" (based on Isaiah 61) that gives women the opportunity to share their pain with one another.

Women in Swazi culture are expected to hide their pain. They live for years not knowing if anyone understands what they've endured. They've been abused mentally and physically, beaten, kicked out of their homes and forsaken by their families.

From www.sethbarnes.comToya shared what happened as they facilitated the Beauty for Ashes ministry: "We spent time with them sharing our testimonies and allowing them to share theirs. I asked the Swazi ladies to sing as we washed their feet and prayed. As we moved from woman to woman, the Swazi ladies sang and danced and praised the Lord. Most of my team was in tears.

We could feel the presence of God. Then, the most remarkable thing happen. Ashes began falling on us out of thin air! We didn't know what to think or say. We were awestruck."

God surprises us sometimes. When, in the midst of suffering, people worship him, he loves to show up in ways that knock their socks off. Cynics and agnostics are risking a lot in dismissing this personal and powerful God we serve. He is real and he is active.

Unregistered
09-30-2013, 08:37 AM
Thinking about my friend Caspar's story made me reflect on the many incidents I'm aware of around the world where God is doing this. Here's one: One of Heidi Baker's key leaders is Pastor Rego. In 1998, the wife of the district secretary contracted AIDS and died. Pastor Rego takes God at His word, he tells the following story of praying for a coworker's dead wife in Always Enough. When asked how he can do something so radical, he says, "I open the Bible and do what it says."

From www.sethbarnes.comPastor Rego went with the district secretary to his house. When they got to the house, they found everyone crying. Here's his description:
"His wife's head was covered already. Suddenly, I felt something touch me. I thought, 'Oh, God, I need to pray now for you to give me power to do a miracle.' So I got up. I started to feel strength and great power coming into me.

I told everyone to be quiet and not cry anymore, because this mother who died is a Christian. Nobody wanted to be quiet. I asked again, 'Please be quiet now. Calm down.' They wanted to keep crying and feel sad, but eventually they were quiet.

We sang and worshiped the Lord. Then my friend Francisco, one of our counselors, also started to feel the power of God.

I got next to this dead mother. I took the cover off her head and began to pray. I prayed for over an hour. She was very cold. The second hour I started to feel warmth coming into her. I could feel her body warming up. I prayed all the way down her body. When I got down to her legs, the bottom of her legs were still cold.

I picked her up, and then her eyes were open. She began to vomit and vomit. I can't even explain it.

I told a woman, 'Sit here and hold her,' because she could see everybody now. 'Let's keep praying,' I said. Her legs were beginning to get warm. We prayed some more. The third hour her whole body had movement. She was alive!'"

Unregistered
09-30-2013, 08:43 AM
Dear friends:

Our Lord tells us, "All things are possible with God" (Mark 10:27, NIV). I have learned not to doubt what God might do to demonstrate His love and to fulfill the Great Commission.

A few years ago, Paul Eshleman, the director of our worldwide JESUS Film Project ministry, documented one of the most amazing examples of God's power and purposes that I have ever heard.

The Malto tribe lives in the north of India, in the state of Bihar. The people are resistant, even hostile, to the gospel. It is an area saturated with the worship of Satan and hundreds of false gods.

One of our "JESUS" film teams approached the Malto tribe. But the resistance was so stiff that they bypassed the area and went to more receptive villages to show the film. A few days later, a 16-year-old girl died in one of the Malto villages.

It was evening and the family had finished preparations for burial. Many had gathered around to pay their respects and support the family. They were about to bury the body when the girl suddenly, miraculously awoke!

In stunned disbelief, the people told her, "Then you were not dead!"

"Yes, I WAS dead," she told them. "I went to the place of the dead. But God told me I must come back and tell you about the real God, the true God."

Still astonished, the villagers began to ask her, "Then who is the true God?" She went on to tell them that it was the God proclaimed by the film teams they had turned away. "God has given me seven days to tell as many people as I can that He is real," the girl said.

The next day, she sought out and found the film team in another village. She told them her story, and that God told her she was to go with them. For the next seven days, they showed the film to the now-receptive Malto villages. Before every crowd, she fearlessly proclaimed, "I was dead but God has sent me back to tell you that this film is about the true and living God. He has given me seven days to tell you. You need to believe in Him."

Then after the seventh day, although physically she appeared fine, she collapsed and died, just like she said.

Paul explained that as a result of this, hundreds of people who were bound by the chains of Satan turned to the living Christ, and at least six churches were established in the Malto area.

Let us be in awe at God's power, wisdom and love.
Yours for fulfilling the Great Commission each year until our Lord returns,
Bill Bright

Unregistered
09-30-2013, 08:45 AM
July.21.10
During a Jesus Culture conference in Cleveland, on Saturday they did treasure hunts. One lady went back to her hotel after and went to the pool. An African American family was celebrating a birthday party at the swimming pool. She swam around a little with them, and then she went to get ready for the evening meeting. As she was getting ready to walk out the door, she heard a woman scream from the pool, “Someone call 911! The baby just drowned!” She ran outside and put her hand on the three-year-old, who was all limp and lifeless and said, “In the name of Jesus, I command life to come back into this boy,” and his chest started rippling, and he came back to life. The next morning someone said she could hear a one-sided phone conversation of the child's grandma. She heard her say, “No, he was dead and all rubbery. CPR wasn’t working.” Then she said, “I don’t know. Just some little white girl flew in from nowhere.”

Unregistered
09-30-2013, 09:17 AM
Michael Addis of Columbus, Ohio said, "I am not a fisherman, but I now have my own "fish story' from God." On Labor Day evening, he promised his youngest son they would get a couple more fish for their aquarium. Ten minutes after he released the fish into the tank, one went belly up. His seven-year-old son was very upset. Michael said, "Ian, it's OK. That will be my fish." Five minutes later, the fish was still floating. His wife said, "Maybe we should flush him down the toilet." Michael said, "No, I still have my receipt. Maybe we can get our money back." Then righteous anger rose up in him, and he said, "In the name of Jesus Christ, live!" And he touched the fish and it jolted up and across the tank. Two of the kids saw it happen.

Unregistered
09-30-2013, 09:19 AM
July.23.10
Jon, a young man from Orange County, CA, shared this testimony with us recently:

Jon was driving on the freeway on Father’s Day with his cousin from Chicago, who had prayed the night before that God would use him. They were driving to Jon’s church on Sunday morning. There was a lot of traffic, and he saw two policemen zoom by on his right. There was a big accident. One car was on fire on the shoulder, its front smashed in. The other car also had a smashed front. Two guys were giving CPR to a woman on the ground, her boyfriend and someone else. The cops were already there, but the paramedics weren’t there yet. Jon and his cousin somehow were able to lay hands on her. As Jon was taking her pulse, she died in front of him. So he and his cousin started praying in tongues. Jon saw her spirit and an angel and demon fighting over it. God showed him that her soul was on the line, so Jon was contending for her. Twenty minutes later, she was alive! The policemen kept trying to get him to move away, but he wouldn’t. He kept contending for her soul.

After, the boyfriend hugged them and said, “God is so good.” He gave them his phone number. Her family are all going to go back to church now.

She had broken her C2 vertebra. She’s in the hospital now, so they went to see her. They say sang over her “God heals me, too” to the tune of “God is So Good.”

Unregistered
09-30-2013, 09:38 AM
April.08.13
The Overstreets held meetings in Uganda last fall and prayed for a lady who would lose her baby at two months of pregnancy. The team prayed and prophesied she would be able to get pregnant and carry the child. She found out that she was already pregnant, but then two months later, the doctor said she had lost the child. She remembered the prophetic word and told her pastor. She didn't even tell her husband. For two days they prayed for the baby, and the second day, the child moved and she knew the child had been raised from the dead. Her child will be named Resurrection.

Unregistered
09-30-2013, 01:25 PM
Saints Who Raised The Dead

The book "Saints Who Raised The Dead" by Father Albert J. Hebert documents true stories of 400 resurrection miracles in the lives of the Saints. Jesus says to His apostles in the Gospel of John: "Amen, amen, I say to you, whoever believes in me will do the works that I do, and will do greater ones than these, because I am going to the Father. And whatever you ask in my name, I will do, so that the Father may be glorified in the Son. If you ask anything of me in my name, I will do it." (John 14:12-13) And again He commanded His apostles: "Cure the sick, raise the dead, cleanse lepers, drive out demons. Without cost you have received; without cost you are to give."
And following Jesus command, we have in the Acts of the Apostles Peter raising Tabitha from the dead (Acts 9:40), and later Paul raising Eutychus from the dead (Acts 20:12). And after the Apostles we have the Saints continuing the mission and the mandate of Jesus to "Cure the sick, raise the dead, cleanse lepers, drive out demons" and to "evangelise unto the ends of the earth." In the book, "Saints who raised the dead" there are dozens of Saints listed along with an explanation of the resurrection miracles that they performed. Some of the many listed are St Ignatius of Loyola, ST Paul of the Cross, St Catherine of Siena, St Hyacinth, St Martin of Tours, St Ambrose and many others. But probaly one of the greatest evangeliser and missionary Saints was St Francis Xavier. The focus of this article will be the many persons that St Francis brought back to life through the grace of God.

Unregistered
09-30-2013, 01:28 PM
The Dead Raised again! Woman Suddenly Comes Back to Life, Doctors Call it a "Medical Miracle"
BCN ^ | May 23, 2008 | Aimee Herd
Posted on 5/28/2008 1:32:49 PM by ovrtaxt

By the time she was found, her body had become stiff with rigor mortus.

Val Thomas(Charleston, West Virginia)—According to the AP report, West Virginia resident, Val Thomas' heart stopped last Saturday morning, and by the time she was found, her body had become stiff with rigor mortus. (Photo: AP)

Paramedics were able to revive her, but only after an estimated 15 minutes without oxygen or a pulse—she was rushed to an area hospital. During procedures to lower her body temperature, Val's heart stopped two more times.

The Thomas family was told by doctors that Val had only a 10 percent chance of survival. She went 17 ½ hours with no brain waves, while waiting for word on an organ donor recipient. The family made the decision to take her off life support.

Daniel Pence, Val's nephew said, "[I prayed] to God, ‘Just show me something, I know there's something here,' but I didn't see it."

Some time after the life support tubes were removed from Val, she suddenly awoke. Doctors say, although her heart stopped three times, Val does not have any heart blockages. She was taken to Cleveland Hospital for further evaluation, but they could find nothing wrong with her—they are calling it a "medical miracle."

"I feel very blessed, I know God has something in store for me," says Val.

One fact that has not been mentioned before in other media reports is that a relative [niece-in-law] of Val, named Darla, had been prayed for by an attendee of the Lakeland Healing meetings in Florida. As this person prayed over Val's relative, she told her that there would be "healing, revival . . . and restoration in her family." At the time, the relative of Val Thomas did not know what she meant by that, however, now she is praising God for her Aunt Val's resurrection.

Says Darla, "Jesus stepped in when man stepped away—when doctors could do no more—Jesus did the rest."

Unregistered
09-30-2013, 01:35 PM
Brother Bob Nichols was a 45-yr-old Wycliffe Bible translator with a passle of kids. He was half-way through his Cuicateco tribal translation when tragedy hit. One Saturday afternoon Bob was bitten by a tiny stink bug and went into anti-phylactic shock. He choked, gasped his last breath and was pronounced dead before the ambulance reached the hospital. No vitals. All brain activity had ceased. Time of death: four p.m. My pastor husband, Roger, and a few devastated elders stood around Bob’s bed. They began to pray. I don’t remember exactly what the Holy Spirit said to Roger, but in Julie-language God said, “It’s not over ‘til I say it’s over!” Mystified, Bob’s friends and family began praying for the impossible-his resurrection.

The time crept by and nothing happened. Suddenly, Bob coughed, opened his eyes and smiled. The docs raced in, checked his “non-existent” vital signs and shook their heads in wonder. He had no brain damage. In fact, he had no symptoms at all. Praising God, Bob put on his pants and went back to translating. When I remember that night, I still get chills down my spine. Sounds like something out of the New Testament, right? Today, decades later, Bob’s like the Energizer bunny. He’s still with Wycliffe and keeps going, and going, and going….

Unregistered
09-30-2013, 01:45 PM
post by Daniel Kolenda on December 15th, 2009 8 comments

“I am the resurrection, and the life: he that believeth in me, though he were dead, yet shall he live: ” ~ Jesus Christ (Jn 11:25)

People have been asking for more details about the 3-year-old boy that was raised from the dead last week in Sapele, Nigeria. It is a truly extraordinary story and worth some elaboration.

Last Saturday night (December 12) a woman came to the meeting with a 3-year-old son that was very ill. During the service she said that he actually passed away. I was still on the platform ministering when she brought him behind the platform. She was holding his lifeless body and weeping when the ushers found her. They confirmed that he was indeed dead and told her that all the crying in the world wouldn’t bring him back to life. They said, “Take him to the medical tent.” “No,” she told them, “I want to bring him to the man of God.” Security allowed her to wait there until the service was over.

As I was walking down off the platform, surrounded by ushers, there were people all around wanting prayer as usual. But this woman, holding a child caught my eye. I stepped to the side and said, “What’s wrong with him?” They told me in broken pigeon English, “The child is not well.” They dropped his limp body in my arms, and I prayed for about thirty seconds before handing him back to the mother.

Before service started on the following night (Sunday), John Darku, our African crusade director told me that there was a woman there with an incredible testimony. Rev. Peter Vandenburg and I went down to speak with her. I was amazed to find that it was the woman from the night before. She had brought her son, and he was perfectly well. They told us that the child had come back to life almost immediately after prayer

Unregistered
09-30-2013, 01:51 PM
Ons dien voorwaar 'n fantastiese God vir wie niks onmoontlik is nie!!

Hierdie briefie is net om te vertel van die wonderwerk wat ek beleef het, en aan God al die eer daarvoor te gee!

Die afgelope Woensdag, 9 April, het ek beleef wat seker enige ma se grootste nagmerrie is - ek het ons seuntjie gekry waar hy dryf op ons swembad. Potblou, starende oë, dood!!!!!! Ek het in die swembad ingeklim en hom uitgehaal en net teen my vasgedruk en begin bid. Ek het in die huis gaan sit en vir die meisiekinders gesê dat ons moet bid, en ons het net gebid. Enkele minute daarna het my seuntjie 'n geluid gemaak en begin asemhaal!!!! Daarna het hy stadig weer begin bykom. Ons het begin om lof- en dankliedere te sing tot eer van ons God. 'n Skamele 15 minute nadat ek my seun dood uit die swembad gehaal het, het ek na hom gestaan en kyk waar hy saam met sy sussies sit en blokkies bou!!! So gesond en normaal asof dit nooit gebeur het nie!! Wat 'n groot en wonderlike God dien ons! Ek kan nie genoeg vir Hom dankie sê en aan Hom die eer gee nie. My seuntjie was dood, maar hy lewe weer - Christus het hom uit die dood opgewek!!!!! Ek kan nie beskryf wat dit vir my is nie!!!

Unregistered
09-30-2013, 01:54 PM
GREYTOWN. - "Ek is deur Jesus van die randjie van die dood teruggebring."

angusmmc09
Foto Brendan Croft
Só het die evangelis Angus Buchan gisteroggend tydens die laaste sessie van die Mighty Men-konferensie aan 'n skare van tienduisende gesê oor die dramatiese vorige dag toe hy twee maal inmekaargesak het.
'n Klaarblyklik brose Buchan het gister om 09:30 op die verhoog verskyn met sy hande, die een met 'n Bybel daarin, seëvierend in die lug.

Die skare het ritmies begin roep: "Jesus! Jesus! Jesus!" Buchan het dit beantwoord deur met sy wysvinger hemelwaarts te wys.

Die vorige oggend toe hy in lekker weer met 'n warm winterhemp op die verhoog verskyn, het hy op die oog af niks makeer nie.

Hy het wel vertel dat hy die vorige aand koors gehad het.

Hy het sy vrou gevra om vir hom te bid en Saterdagoggend het hy verklaar dat hy heeltemal gesond is.

Kort ná sy optrede het hy egter onder die verhoog, buite sig van die skare, inmekaargesak.

Buchan het gisteroggend vertel dat 'n wit en 'n swart dokter hom gehelp het.

Dr. Nthobeka Ntuli, een van die mediese personeel aan diens tydens die konferensie, het aan die skare vertel dat hy omstreeks 11:00 geroep is omdat 'n pasiënt inmekaargesak het.

Hy het Buchan onder die verhoog aangetref waar hy op die grond gelê het. Hulle het hom gehelp en na sy huis geneem waar hy weer inmekaargesak het.

Die dokter het vertel dat hulle hom suurstof gegee en sy hart gemonitor het. Die tekens was volgens hom "sinister" en hy het dit as 'n moontlike hartaanval bestempel.

Kort ná 14:00 is al die konferensiegangers via die radiostasie wat vir die konferensie bedryf is, geroep om na die saamkomplek te gaan.

Terwyl hulle vir Buchan gebid het, is hy per helikopter van sy huis na die Medi-Clinic in Pietermaritzburg gebring.

Buchan se skoonseun, mnr. Greg Hull, het vertel dat sy skoonpa by die hospitaal deur 'n strawwe stel toetse is.

Hy moes onder meer op 'n trapmeul hardloop, maar die dokter kon niks fout vind nie. Hulle het vertel dat hy gewonder het of die dokter dink hulle mors sy tyd.

Bloedtoetse het ook niks gewys nie en Buchan is ontslaan en het die aand by die huis geslaap.

Hulle het gesê as hy dink aan die manier waarop sy skoonpa op die gras by die huis gelê het en 'n paar ure daarna as gesond uit die hospitaal ontslaan is, het daar 'n verskriklike wonderwerk gebeur.

Buchan het gesê waar hy op die gras gelê het, het hy meer hulpeloos gevoel as ooit tevore. Hy het gedink as Jesus nie nou iets doen nie, gaan hy dit nie oorleef nie.

Toe hulle met die helikopter opgestyg het, het hy afgekyk en gesien hoe die skare mans saamgetrek is om vir hom te bid. Hy dink dis toe dat hy genees is.

Neels Jackson
Volksblad

Unregistered
09-30-2013, 01:56 PM
Berlyn. - 'n Duitse kleuter wat deur dokters bygebring is nadat hy meer as drie uur lank klinies dood was, beweer hy het sy oorlede ouma in die hemel gesien.

Die driejarige seuntjie, net bekend as Paul, is na die hospitaal gebring nadat hy in 'n meer geval het langs sy grootouers se tuin in die dorpie Lychen, noord van Berlyn. Dokters wou net hul reddingspoging laat vaar toe Paul se hart ná drie uur en 18 minute weer klop.

"Ek het nog nooit so iets beleef nie," het dr. Lothar Schweigerer aan die dagblad Bild gesê.

Unregistered
09-30-2013, 01:58 PM
Rugbyspeler kan weer loop ná gebed
Written by Vicus Bürger | PDF | Print | E-mail
BETHLEHEM. - Nadat hy 'n ernstige rugbesering in 'n rugbywedstryd opgedoen het, kon Ruan Joubert (18) nie sy bene voel of loop nie. Maar volgens hom is hy danksy die krag van gebed nou weer op die been.

Volksblad het gister met dié leerling van die Hoërskool Witteberg op Bethlehem gesels.

Nadat sy ma en 'n inwoner van Bethlehem vir hom gebid het, kon Ruan weer loop.

Witteberg het Saterdag teen die Goudveld-Hoërskool van Welkom op Bethlehem kragte gemeet.

Ruan het as binnesenter en onderkaptein vir sy skool se eerste rugbyspan uitgedraf.

Aan die einde van die eerste helfte was hy sterk op pad doellyn toe.

rugby1505Net toe hy wou duik om die drie te plant, is hy "teruggeduik".

Ruan het 'n "klap" in sy rug gevoel en dit was baie seer.

Toe hy in die ambulans gelaai is, kon hy nie meer sy bene beweeg of sy rugbystewels aan sy voete voel nie.

Hy is deur ER24-nooddienste na die Hoogland-Medi-Clinic op Bethlehem gehaas.

Sondagoggend kon hy steeds nie sy bene voel nie. Mense moes hom ook help loop.

Ruan was baie ontevrede, want hy wil bitter graag op 6 Junie vir sy skool rugby speel wanneer Witteberg en die Hoërskool Voortrekker, ook op Bethlehem, mekaar pak.

"Dit is 'n belewenis vir 'n matriekrugbyspeler."

Sy ma, Toetie, en mev. Helene Deyzel van Bethlehem, het toe Sondag sy hande vasgehou en vir hom gebid.

Nie lank daarna nie het sy rug begin pyn en sy bene het saamgetrek. Toe kon hy sy bene weer self beweeg en het hy geloop om water te gaan drink. "Ek moet dankie sê vir die Here," sê hy.

Hy loop steeds op sy eie en ondergaan intensiewe fisioterapie. Ruan sê sy rug is nog styf en in spasma.

Vicus Bürger - Volksblad