PDA

View Full Version : Republiek wording

Unregistered
10-29-2013, 11:11 AM
Ek praat gister met iemand oor 'n interesante gedagte.

Daar word algemeen aanvaar dat die Afrikaner se reg tot sy eie grondgebied wat in die Anglo Boere Oorlog verloor is in 1961 met Republiek wording herstel is.

Stem julle saam?

Unregistered
10-29-2013, 02:03 PM
En jou punt is ?

Tom
10-29-2013, 02:21 PM
Nee, ek stem nie saam nie.

Volgens die Zandrivier konvensie het Britanje ons reg tot grondgebied erken en ons reg om bekend te staan as n Volk. Die 'ons' is die Boer Volk.

Volgens die Vrede van Vereeniging moes die Boere Republieke herstel word.
Dit is nie gedoen nie.

Die Afrikaner het geen van hierdie regte of grond gebied nie en is nooit as Volk erken nie. Hulle is egter die meerderheid en het ons om die bos gelei, met n slenter gevang, met n Republiek. Natuurlik met die hulp en slinksheid van die magtige Britanje. Die Afrikaner is die meerderheid omdat die volksmoord al drdie jare begin is deur Engeland. 27 000 van ons kinders en vroue is daar uitgemoor, waarvan 25 000 kinders was. (2000 vroue, maar hulle bou n Vroue monument en swyg oor die 25000 kinders) Wat was die uitwerking daarvan op die getalle van die Boer Volk? Hoeveel vrouens is verkrag in die kampe en het verwagtend geword met basters? Die Boer het geen ander keuse gehad as om daardie kinders groot te maak nie. Na die Vrede van Veereniging was die Boer platgeslaan en verarm, het niks besit nie en moes van vooraf vir hom iets op bou. Hulle het hul diere en grond verloor en moes stede toe om te oorleef. Selfs in die myne moes gaan werk. Toe hulle staak agv onmenslikheid, is hulle deur Smuts dood geskiet. Omdat hulle arm was, is op hulle neergesien en uitgemaak as derde rangse burgers, 'white trash' as jy wil. Die Republiek was op hulle afgedwing. My geslag het in stede grootgeword en is in ons skole geleer om n trotse Suid Afrikaner te wees en op aandag te staan wanneer die Stem gesing word. Salig onbewus van wat werklik gebeur het. Te skaam om te erken jy is n Boer. Maar stadig haal die waarheid die leun in en word ons bewus van wat werklik die toestand van sake is.

Daar is baie inligting vir die wat soek. Ek gaan nie verder op hierdie forum daaroor uitwei nie. Daar is genoeg ander forums waar dit breedvoerig bespreek word.

Jammer Lukas, maar ek kon my nie inhou nie. Hierdie is my eie, persoonlike mening en het niks met AKSKA te doen nie.

Lukas
10-29-2013, 07:08 PM
Was ons regtig onafhanklik? Soos Australi en Brittanje het ons nie n president gehad wat die land bestuur het nie, maar n eerste minister. Al die eerste ministers behalwe vir een tydelike en een permanente eerste minister, het in die kolonie grootgeword waar hulle van laerskool dae, gereeld God save the King gesing het. Soos Tom ges het, was die Republieke van Natal, Transvaal en die Vrystaat nooit herstel nie. Ons was gedwing om ons nasie naam vir Suid-Afrikaner en Afrikaner te verruil en die wat dit nie gedoen het nie, was en is vandag nog dwarstrekkers en rebelle. Ons eerste ministers het nooit n voet met Brittanje verkeerd gesit nie en hulle het selfs die apartheids beleid wat die Britte ingestel het, tot n politieke gereedskapstuk verhef waarmee ons wreldwyd mee aangeval en uiteindelik vernietig kon word.

Net om te bevestig hoeveel die Britte van ons gehou het. Voor die uni wording was dit vir Afrikaners nie net moeilik om werk te kry nie. Hulle was ook net op universiteite toegelaat wanneer hulle teologie of onderwys wou studeer. Wanneer n Afrikaner in ander rigtings wou studeer, moes hy , of sy van na Engels verander of hy moes in die buiteland gaan studeer.

Nee, ek weet ook nie of ons ooit onafhanklik was nie en ek glo ook nie dat ons ooit in die toekoms onafhanklik gaan word nie. Nie as Boere nie, en ook nie as Afrikaners nie. Brittanje het nog nooit sy greep op ons politiek verloor nie en hy gaan dit ook nie nou, of iewers in die toekoms doen nie.

En waarvoor wil jy askies vra Tom? AKSKA streef mos maar altyd om op alle terreine die waarheid te ondersoek.

Unregistered
10-30-2013, 08:44 AM
Dit is hoekom ek baie meer van die naam OT lughawe hou as van JAN SMUTS.

Unregistered
10-30-2013, 08:52 AM
Jo Burg International was die beste.

Unregistered
10-30-2013, 09:09 AM
Ek dink nie ons antwoord nr1 reg nie, maar weet ook nie of dit n strikvraag is nie. Die Boere kon nog nooit saam staan nie en ek sal seker vir dit aangevat word, maar dit is wat ek in ons geskiedenis lees. 1961 Was die era van Dr Verwoerd wat wel n mate van eenheid bewerk het en geen linkse beleidsrigtings oorweeg het nie. Die leiers na hom het die maklik weg gekies en om te stry as n volk vervang met n vermenging met vreemde broederskappe. Vandag word gepraat van Boer en Afrikaner, maar die verdeeltheid was al onder die trekkers onversoenbaar, terwyl Dr Verwoerd wat as Afrikaner bekend was die meeste eenheid bewerk het. Vandag is die verdeeltheid verder getrek met linkses en regses binne die linkse en regse Afrikaner/Boer. My punt wat ek wil maak is of dit 17 Januarie 1852 of dit 31 Mei 1961 is die geskiedenis wys dat daar altyd verdeeltheid onder ons volk is vanwee verskillende standpunte en gelowe. Gaan ons dalk deur wat ons tans deur gaan om meer gelouter te word om minder hardnekkig as n volk eerstens met mekaar te wees en dan met ander, ek weet nie, maar voorentoe sal ons sien of ons die eienskappe sal kan slyp om as n baie jong volk wel die regte temperament sal ontwikkel om ons self te regeer as n volk. Die Woord se soek eers die konnikryk van God en dan sal die ander dinge bygevoeg word. miskien le ons selfbeskikking in daardie Woorde. Ons vlag en lese le nie in "een drag maak mag nie", maar soek eers die Koninkryk. Ek draai nie die draad nou geestelik nie ek noem dit omdat my seining is dat God die volkere daar gestel het en my sienswyse dus een is van n christelike nasionalisme. Staan vas

Unregistered
10-30-2013, 09:38 AM
Die argument oor Afrikaner en Boer kom now al n lang pad.

Wie word nou geklassifiseer as n Afrikaner en wie word geklassifiseer as n Boer.Is dit deur spesifieke bloedlyne,uit eie keuse,oor die politiek wat jy aanhang,gaan dit net oor die naam Afrikaner........?

Kan iemand my n duidelike definisie gee.

Ek dink as daar n definisie bestaan kan elke persoon vir homself besluit waar hy staan.

Ek kon nog nooit n definitiewe antwoord kry oor wie n Afrikaner is en wie n Boer is nie.

Tom as jy kan verduidelik asb.

Lukas
10-30-2013, 10:52 AM
Staan vas ek stem saam. Wanneer ’n mens s dat ons nie kan saamstaan nie, is ek gewoonlik die een wat die propaganda agter die stelling uitwys. Maar hierdie keer raak jy ’n ander hoek aan waarna ons ook moet kyk.

Voor die tamboer oorlog toe Brittanje die Hollanders ’n 100 jaar na die Hollanders hier geland het, weggejaag het, was ons voorvaders almal Hollanders. Die mense wat toe hier agtergebly het en teen daardie tyd alreeds ’n vreemde dialek ontwikkel het, was toe eers vir die eerste keer as ’n groep saamgedwing.

Tydens 1835 se groot trek, was die trekkers nie net Afrikaanssprekende trekkers nie. Van hulle was Engelssprekend en ander was kleurlinge en daar was selfs swart mense wat saamgetrek het. Die rede vir die trek was dat die boere toe uitgelewer gevoel het teen die misdadigers omdat die Britse regering nie die misdaad onder beheer kon kry nie. Sommige was keelvol en ander het geglo dat die saak nog gered kan word.

Maar dit is nie die punt nie. Staanvas is reg. Ons volkie is nog te jonk om ’n eie karakter te h en ons word nog altyd geslyp om as ’n volk iets te word wat ons nog nie is nie. Ek het eers regtig begryp hoe jonk ons is toe ’n Rus eendag vir my vertel het dat sy familie 1221 jaar gelede vir Jesus as hulle God en Saligmaker aanvaar het. My eie familie kan ek maar net 319 jaar terug spoor. My familie se bestaan is 902 jaar jonger as wat sy familie tot Christus gekom het. Hy vertel vir my dat Europa oor die jare al ’n patroon gevorm het deur Rusland elke 500 jaar in te val. Elke 500 jaar? en ons volkie is skaars 350 jaar jonk.

’n Griek vertel vir my dat die Grieke vir 600 jaar deur die Turke oorheers en onderdruk was, voor hulle die juk kon afgooi. En dit het al meer as ’n 1000 jaar gelede gebeur.

Staanvas. Jy is doodreg dat ons nog te jonk is om ons eie karakter te h. En met 250 jaar agter die rug, is ons ook nie voltallig nie sal die Britte seker nog vir baie lank ’n invloed in ons daaglikse lewens h. Maar dit is uiteindelik soos jy s nie die punt nie. Die punt is dat ons bevoorreg is om nog emosioneel, as ’n volk met ’n eie karakter te groei en te ontwikkel. Ons is nog te jonk om n eie definisie te h . Ons groei nog en ons is nog nie voltallig nie. Daar sal oor die tyd van ander dele in die wreld nog mense hier by ons kom aansluit, om deel van ons volkie te word. En elke mens wat nog moet kom, sal nog n bydra tot ons uiteindelike karakter maak.

Maar om jou vraag te antwoord. Gaan ondersoek die Sandrivier konvensie. Brittanje het daar ’n baie groot fout gemaak deur ons wat Afrikaans praat as Boervolk te erken. Ons is daarom die enigste internasionaal erkende volk in Afrika wat aan die internasionale definisie van ’n volk voldoen. En daarom word daar Internasionaal na elke Afrikaanssprekende as ’n Boer, wat deel van ’n Boervolk is, verwys. Dit is net ons eie mense wat hare oor die onderwerp wil kloof. Maar as jy Afrikaans praat, ken die buitewreld jou as ’n Boer, omdat dit tydens die Sandrivier konvensie so beslis is.

Mag God ons help om dit in Sy Gees te doen sodat ons volkie eendag Sy Karakter kan openbaar.

Unregistered
10-30-2013, 12:09 PM
Die argument oor Afrikaner en Boer kom now al n lang pad.

Wie word nou geklassifiseer as n Afrikaner en wie word geklassifiseer as n Boer.Is dit deur spesifieke bloedlyne,uit eie keuse,oor die politiek wat jy aanhang,gaan dit net oor die naam Afrikaner........?

Kan iemand my n duidelike definisie gee.

Ek dink as daar n definisie bestaan kan elke persoon vir homself besluit waar hy staan.

Ek kon nog nooit n definitiewe antwoord kry oor wie n Afrikaner is en wie n Boer is nie.

Tom as jy kan verduidelik asb.

Sorry to interject, but if the folks cannot identify themselves as Afrikaner or Boer, them time to look at how your enemy defines you. They call you Boer. Be it the Anglo-BOER war, or "kill the BOER....etc., you are seen as one. Aka the White Tribe of Africa by one author. What were you called on the Border? I am not sure, but my guess it would be.............BOER!

Dis wat jy is, ek ook! ('n Rooinek BOER, or a BOER rooinek??............you think you got an identity crisis?) ;)

478

Tom
10-30-2013, 01:43 PM
478, Dit is altyd so lekker om weer van jou te hoor. Like a breath of fresh air! Waarom is dit vir jou so duidelik, maar ons eie mense kan dit nie sien nie? Jy het my nou laat dink wat het die vyand ons op die grens genoem. Ek wou eers s, ons was Suid Afrikaners, want dit is wat ons onsself genoem het. Maar toe dink ek bietjie dieper aan wat die vyand ons genoem het en onthou toe die dag wat hulle vir ons n boodskap op n stuk karton geskryf en gelos het by n watergat wat ons lief was om by te swem. Ons het natuurlik ons gatte afgeskrik toe ons dit daar kry, maar dit is nie die punt nie. As ek nou terug dink, wat was die boodskap? Dit was iets soos, 'Boere, gaan huis toe en n klomp emosie dat ons ons tyd en lewens daar vermors. Maar dit was gerig aan die Boere. Dit is dus wat die vyand ons genoem het.

#8, ek is nie slim genoeg om vir jou n defenisie te gee nie. Miskien is dit omdat, soos Lukas se, ons nog nie klaar gevorm is nie. Dan weet ek ook dat God ons so beskerm, deur ons so te versteek dat ons nie eers onsself kan uitken nie. Net God sal ons weer kan uitken en suiwer. Die skrif praat van niemand kan skei wat God saamgevoeg het nie. Net God kan dit doen. As jy n koppie koffie by n koppie tee gooi, wie gaan dit weer skei?

Maar dat daar Afrikaners is en Boere is, staan soos n paal bo water. Dit kom al n lang pad en het verskillende name oor die jare gehad. Die Sappe en die Natte byvoorbeeld. Is dit dus net n politiekke verskil? Nee, ek glo nie. Die verskil l baie dieper as dit. Dit kom van ver af, van die dae wat ons voorsate in Europa vervolg was as ketters. Ons weet dus ons het hierna toe gekom agv Geloof. Die skrif se ook vir ons, daar waar die aas l, daar sal die aasvols bymekaar kom. So was dit dan ook. Ons voorouers is agtervolg hierheen om seker te maak ons kry nie dalk n ryk en vrugbare land nie. Lukas het daaraan geraak waar die Engelse toe op n punt gedink het hier is niks van waarde en vir n kort periode alles laat staan het en die Hollanders weer beheer geneem het. Twee drie jaar, toe kom hulle (die Egelse) hul fout agter en kom gryp toe weer alles terug, toe hulle sien ons gaan nie van ellende self ondergaan nie. Vir my is dit dus n geestelikke verskil. God se kinders wat vervolg word van daardie tyd af regdeur tot nou toe. Die wereld wil ons nie hier h nie en vernietig, omdat ons Gods woord suiwer wil hou en nie deel van die wereld godsdiens wil wees nie. Soos Lukas s, daar moet nog baie water in die see loop voordat hierdie proses eers naastenby voltooi raak.

Intussen bly mense vra, is ek n Boer of n Afrikaner? Ek kan jou dit s, waar jy bly speel geen rol in dit nie. Ons het al te veel geswerf oor hierdie land om dit as maatstaf te gebruik. Daardie tyd miskien ja, toe ons weg getrek het, vir n tweede keer, omdat ons geloof nie versoenbaar is nie. En terloops, dit was die werklikke rede vir die Groot Trek.

As jy regtig wil weet wie jy is, gaan doen navorsing oor wat in ons geskiedenis gebeur het en kyk na binne met wie jy aanklank vind. As jy n Afrikaner is, gaan jy weersin in die Boer vind en glad nie met hulle assosieer wil word nie. Jy gaan soos die lang ry leiers in ons geskiedenis alles in jou vermo wil doen om die Boer te vernietig.

Nog n toets wat jy jouself kan gee. Aanvaar jy die Gelofte van Bloedrivier as bindend op jou gewete?

Dit is egter ook nie so eenvoudig soos dit nie, want nou kom mens agter dat daar die is wat met dit alles saamstem hy is n Boer, maar dan ook Israeliet wil wees... Net daar byt die apie alweer sy eie ma.

S412
10-30-2013, 08:25 PM
My 5 sent se opinie , ' n boer is 'n blanke afrikaans sprekende christen , 'n afrikaner is 'n ware tweegat jakkals .

Unregistered
10-30-2013, 09:19 PM
Tog het Verwoerd ook verwys na homself as Afrikaner. Baie Afrikaners is ook Boere. Die twee termes het baie mekaar in die geskiedenis half integreer. Ek sal eerder verwys na linkses en ware nasionaliste. n Boer is dus n nasionalis patriotis en baie Afrikaners wat ook hierdie eienskappe deel is dus ook Boere.

Unregistered
10-30-2013, 09:21 PM
Kan een van ons 'n boer wees in God se koninkryk en ook ons boere koninkryk probeer bou? Die skrif se ons is broers in Christus is afrikaners ons broers?

Unregistered
10-30-2013, 09:30 PM
Die boer en die afrikaner kan broers in die Koninkryk wees, as hulle die Koninkryk beginsels deel maak van hulle bestaan en volkskap.

Unregistered
10-31-2013, 02:54 AM
Hi Tom, good to hear from you too. Boy what a topic, but guess what, it gets even weirder! :D This side of the planet the label is Aussiekaner.......he he, I give up!

478

Unregistered
10-31-2013, 06:17 AM
My 5 sent se opinie , ' n boer is 'n blanke afrikaans sprekende christen , 'n afrikaner is 'n ware tweegat jakkals .

Dit is 'n vieslike opinie wat nie 5 sent werd is nie. Nog erger as jy nie seker is waar is die grense nie.

Unregistered
10-31-2013, 08:01 AM
478 Looks like you have got your funny shoes on.

So wat 478 vir my se is dat jy kry n Griekse-Boer,Zulu-Boer,Kleurling-Boer net wat jy wil wees sit net Boer agter aan.Mooi man so eenvoudig daar waar jy sit in Aus.Dan kan jy n Skaap-Boer ook wees.

Lukas ek glo dan as ons amptelik Boere gedoop is dan moet ons Boere wees.In my ondersoeke is daar sekere groepe wat die naam Boer net op hulself wil toe-ein en die res wil afjak as Afrikaners.Dan word hy nie aangespreek as n "afvalige Boer" nie.Volgens die amptelike/internationale doopnaam nie.

Tom ek persoonlik dink die Afrikaner Boer gedoente veroorsaak net onnodige tweespalk en verwarring.As n mens dan die Boervolk te na kom noem hom of hulle by die naam.Moet hulle nie afmaak as Afrikaners nie.Die taal wat ons praat is tenminste Afrikaans.

N0 8

Unregistered
10-31-2013, 10:19 AM
Jys 100% Boer as
- jou regterarm bruiner is as jou linkerarm
- jou voorarms dikker is as jou bo-arms
- jy jou bakkie beter bestuur op grondpad as op teerpad
- jou dorpskar is die bakkie sonder die tralies, dieseldrom en Boerboel
- vier karre in 'n ry vir jou swaar verkeer is
- jy vet gee as daar 'n jakkals oor die pad hardloop
- jy 'n plaashek kan oop- en toemaak sonder om jou gesprek te onderbreek
- jy skaapkraal toe stap in plaas van kafee toe ry as die vleis gedaan is
- hoender en vis vir jou tel as groente
- jou honde net van pap en beesmelk lewe
- jou hond voor in ry en jou plaas-hulp agterop
- jy meer as een keer per week bloei sonder om te weet hoe dit gebeur het
- jy drie stelle finansile state aanhou: een waarop jy amper bankrot is vir SARS, een waarin jy amper miljoenr is vir die bankbestuurder en een met die ware syfers
- jy Zoeloe of Sotho beter kan praat as Engels
- jou Engelse woordeskat bestaan uit "Yes, No, Fank you" en "Vat vrou! Hulle praat alweer Ingels!"
- jy eerder jou hemp sal uittrek as jou hoed afhaal
- jy alle mans met die hand groet en al die vrouens soengroet
- jy dink die dominee weet meer as Google
- jy dink 'n Meneer is n ding wat das dra of skool gee en alle ander mense kan aangespreek word as Oom en Tannie
- jy n intekenaar is op Landbouweekblad en elke week uitsien na Werfbobbejaan
- jy meer omgee vir jou trekker as vir jou skoonseun
- jy kan s watter rigting die wind waai sonder om jou vinger nat te lek
- Afrikaners wat saamstaan vir jou beteken die beeste is in die kraal
- jy teen 5 Julie nog 'n kortbroek dra
- jy dink metro-man is die nuwe naam vir m-*-f-f-i-e-s
- jy die weer beter kan voorspel as die SABC
- jou radio pal iewers tussen 100 en 103 ingeskakel is
- jy elke keer moet gaan was en skoon aantrek as jy 'n kar hoor aankom
- jy die woord "jel" net gebruik in sinne soos: "Jel, maar dis vrek koud!" of "Jel, nous ek blrrie honger!"
- jy omtrent enigiets kan regmaak met insulation tape, 'n knyptang en n stuk bloudraad! Staan vas

Unregistered
10-31-2013, 10:31 AM
Saamstaan dit is n Plaas-Boer

Unregistered
10-31-2013, 10:41 AM
Greetings and salutations no 8 & 19. No I don't think you get a Zulu boer, 'maar daar gelaat'! It is a wording that divides folks so much, but I reckon it's a thing of the heart. I sit here surrounded by kangaroo's and where we find ourselves next is anyone's guess. I picked a Delsey suitcase up at age 21 and have not gotten around to putting it down for long, before I go a-packing and dragging it all over the show again. One thing I always have noticed is the whites of SA are more connected outside the Republic than within her borders. No matter where you find yourself on this earth, you will bump into a fellow white SAfrican, or Boer (?). If he/she is raised Afrikaans speaking, they have no problem speaking the Queens English. If the are born English speaking, they klap die taal. The reference to SA time when say in Taipei, or some other place, is always Boere-tyd. So many Boere references, folks don't even realise they do it, it just comes naturally. Then the country club cartel who are oh so tea and cucumber sarmies, who are very Boer outside SA, but not quite so inside, look at the slogans of 'Kill the Boer...' as something that is directed at farmers. A reminder to them that Malema wants to get the cheese in Sandton, and I would like them to show me how many farmers there are in Sandton. I haven't yet got an answer. Then I think about flags. Off topic I know, but try choose a flag and see the paw-paw hit the fan. If we look at the US politics when debating before the big vote, it looks like the dude with the most flags behind him on the podium gets the throne. Hmmm, so it's a flag thing then? :D Hoist a white flag and you get carrots for being White Pride. A Black flag? Pirate. The Oranje, Blanje, Blou? Oh heavens, duck, here it comes, a knuckle sandwich. The Union Jack? A butt kicking 'till your nose bleeds. The Stars and Stripes? Run, the Moslems are behind you. The Stars and Bars (Conferate Flag). Yous be raycis and KKK. So I reckon I am going with Boer and hanging on for dear life to the Vrystaat Vlag, most think it's a soccer team. There we go, all sorted out, lekka, ne! :D
478

Tom
10-31-2013, 11:01 AM
478, as my gemoed nou nie so swaar was oor die Griekwastad dinge nie, het ek nou lekker gelag. Keep it up!

Unregistered
10-31-2013, 11:27 AM
Hi 478

What I am trying to get at is that we should stop driving wedges into a already devided Volk.We should rather look at ways to unite the Boere Volk as a whole.We should clear the air about Afrikaner/Boer/ Engelsman/Soutie and stand as one.

We might be a very young Volk but we have been through a lot in this short time.What we went through should have created a much bigger bond between the members of this Volk,but petty destroys it.

I do believe that the confusion that the Afrikaner/Boer sage is causing is delivering more damage then we think.The energy that goes into this could be spent on more important matters.

Happy traveling

#8&19

Unregistered
10-31-2013, 11:47 AM
Saamstaan dit is n Plaas-Boer

Kry mens ander boere?

Unregistered
10-31-2013, 12:21 PM
Dankie 478. EK stem 100% saam met jou. Om aan te hou om daardie haartjie te split hou ons net van koers af.

Unregistered
10-31-2013, 01:37 PM
# 24 and # 26, totally agreed. We just have to keep the faith and a way will be shown.