PDA

View Full Version : Plaaswerker Staking

Unregistered
11-15-2012, 11:39 PM
Ek sien op die nuus stakende plaaswerkers veroorsaak BAIE skade in die WesKaap. Hoe groot is die risiko dat dit na die res van die land kan versprei?

Lukas
11-16-2012, 09:37 AM
Die tydsberekening wat ons webblad hierdie keer gesaboteer was, was baie goed. Ons het nie net al ons backups verloor nie maar ook al die voorspellings wat ons in die verlede verduidelik het.

As julle kan onthou het die stakings in die Wes-Kaap met n paar goed te doen.

1. Die vyfpunt plan om Afrika te verenig.
2. Die DA se groei en arrogansie na die vorige verkiesing
3. Die DSM se strategie om die momentum onder die massas te bevorder
4. Die ANC en Cosatu se magstryd om hulle aansien onder die massas te behou
5. Die ho vlakke van werkloosheid in die land
6. Die stygende kostes in n verswakkende ekonomie wat vrese aanblaas

Die stakende werkers in die Wes-Kaap is nie noodwendig werkers wat staak nie. Dit is die werkloses wat skropwerk op plase doen. Maar vermoedelik sal dit nie lank so wees nie. Daardie stakings kan vermoedelik binnekort ook na ander sektore soos inkopiesentrums en na die huisbediende sektor uitbrei.
Die huidige onluste in die Wes-Kaap is besig om die skiereiland af te sny. Om nou veilig in die Kaap te kom, moet n mens n baie wye draai ry. Kortpad beteken dat jy wel deur De Doorns kan ry maar ek sou s dat n mens daardie roete tussen 23:30 en 05:30 in die oggende moet aanpak. Maar dan moet n mens ook maar versigtig ry sodat jy nie jou voertuig met die rommel wat mag rondl moet beskadig nie.

Strategies is dit baie interessant. De Doorns, Wolseley, Ceres, Swellendam en as ek reg gehoor het, ook Robertson. Al wat dan nog nodig sal wees on die skiereiland af te sny, is om Bredasdorp Grabow en Clanwilliam ook toe te maak.

Tot dusvr was dit skynbaar nie moeilik nie. Die polisie en die weermag se vermons is alreeds amper uitgeput. Om by die myne in Noord-Wes en Limpopo die skares in bedwang te bring was al amper te veel gevra. En om terselfdertyd ook die Wes-kaap se klein dorpies kalm te kry, het alreeds die lang arm van die gereg so gerek dat dit baie moeilik sal wees om verdere opstande in die stede ook gelyktydig onder beheer te bring.

HOE LANK GAAN DIT SO AANHOU ?

n Paar jaar gelede het ek op grond van inligting wat ons oor n tydperk gekry het, n prentjie gebou om die konflik skaal vir die toekoms te bepaal. Die prentjie maak n bottelnek. Hoe nouer die bottelnek word, hoe hor word die druk ( konflik) in die land.

Hierdie hele bottelnek effek is volgens ons waarderings baie belangrik om die bestaande grondwet tot niet verklaar te kry, sodat die verenigde Afrika sy eie grondwet kan opstel.

Die huidige onluste in die Kaap is volgens ons net die begin. Daar kan verligting op een gebied kom wat dan weer n vonkie op n ander gebied kan begin. Op die oomblik is dit die dagwerkers in die Kaap wat omgekrap is en dit is baie moontlik dat die mielieboere nader aan oestyd dieselfde kan verwag.

Wanneer ons na die regverdigheid van die ongelukkigheid van die stakers kyk, kan n mens maklik met hulle saak empatie kry. Hulle griewe het n morele waarde en boere is in die knyp. Waar die boere in die verlede kos aan die werkers voorsien het, was die boere deur wetgewing gedwing om eerder meer geld te te gee sodat die werkers hulle eie kos kon koop.

En dit is nou presies hier waar die knoop nou ontstaan het. Insetkoste verhoog en die boer se wins is konstant besig om te verklein. Ons boerderye is nie gemeganiseerd nie en dus baie arbeidsintensief. Doelbewus arbeidsintensief om aan werkloses werk te gee. Maar dit is besig om die boere te byt.

Die volgende bedryf wat skynbaar geteiken gaan word, is die huisvroue. Net soos wat die dagwerkers op die plase nou staak, kan ons binnekort ook n stakende huisbediende in ons strate sien. Hulle klagtes gaan dieselfde wees. Hulle werk vir n dagloon. Moet baie duur vir taxis en busse betaal om by die werk te kom. Hulle is reeds van 04:00uur in die oggende op die busse en taxis om by hulle werke te kom en hulle kom eers 21:00 saans terug by hulle huise. Dan moet hulle vir hulle eie mense kos maak en sorg dat hulle die volgende mre 04:00 al weer op die bus is om te gaan werk.

My vermoede is dat hulle nou uitgebyt voel en dat hulle nou ook gaan aandring om vir die tyd wat hulle van die huis af weggaan tot die tyd wat hulle weer by hulle huise gaan instap, vergoed sal wil word.

Soos wat die publiek indie Kaap reeds empatie met die dagwerkers op die plase ontwikkel, sal dit moontlik ook die geval met die huisbediendes wees.

Hierdie hele besig is baie moeilik. Die knypende ekonomie, dwing mense om van luukshede af te sien en ons lewens word n oorlewing bestaan. Die daaglikse stryd om finansile punte bymekaar te bring en die onwilligheid om van die luukse van huisbediendes af te sien, maak die lewe meer ingewikkeld en die (sweet-point) waar by almal gelukkig is, dryf al verder en vrder van ons weg.

GAAN DIE STAKINGS OPHOU?

Kyk na die prentjie. Die prentjie wat nou al drie jaar oud is, kan vir ons n goeie aanduiding wees van wat ons indie toekoms kan verwag. Hoe nouer die kurwe gaan word, hoe groter en meer gewelddadiger sal die stakings en ongemak in die land word.

WAT IS DIE OPLOSSING?

Ons moet nou reeds begin om alternatiewes te soek waardeur ons die ekonomie kan stimuleer. Daar moet maniere wees waardeur ons die lewenskoste van alle mense moet kan verlig en waardeur ons vir alle mense hoop vir die toekoms kan gee.

Om hierdie stakings wat eintlik n openbare demonstrasie van n wanhoop gevoel verteenwoordig, met geweld te onderdruk, sal nie die oplossing wees nie. Die stakende mense betoog nie omdat hulle deur n politieke struktuur gevra is om te betoog nie. Hulle betoog omdat politieke strukture hulle oortuig het dat hulle hul lewensomstandighede kan verbeter wanneer ander mense in die land ook besef hoe hull uitgebyt word.

Word hulle uitgebyt ? Ek glo nie. Kan hulle voel dat hulle uitgebyt word ? Ja, ek glo so. Wanneer ek jou wys hoeveel winste die maatskappy maak waarvoor jy werk en en bewys aan jou hoe groot die bestuur van die maatskappy vir wie jy werk, s inkomste is, gaan ek jou ook maklik oortuig dat jy deur jou maatskappy uitgebyt en misbruik word. En wanneer jy ongeletterd is, is dit bewys dat optrede teen die bestuur meer gewelddadig sal wees.
Ons moet ons nie teen die probleem van gewelddadige stakings vaskyk nie. Ons moet oplossings soek. Hierdie land se bevolking groei op twee maniere. Te min TV saans en te veel ander Afrika lande wat dink dat hulle hier n lewe sal kan maak, terwyl ons eintlik n woestynland met te min kundigheid in te groot gemak sones is.

Unregistered
11-16-2012, 11:42 PM
Press Release:

Western Cape Electorate Under Attack

Andres de Wet: 14 November 2012

It is becoming clearer by the day that Western Cape citizens are being punished for voting for the opposition. The latest utterances by national government ministers and ANC-provinces are indicative that they mean this province grave harm. Rural unrest, which is growing daily, is promulgated by organisations with one thing in common, an alignment to a certain political grouping. The lack of permanent employees willing to partake is indicative the labour issue is a ruse for a more sinister plot.

Today, the Eastern Cape ANC called for a boycott on all South African wine in solidarity with the De Doorns strikers. Firstly, De Doorns is not a wine region. Secondly, how is a boycott going to aid the plight of rural labour, when if heeded, the rural economy would collapse? Thirdly and most importantly, the national government sets the minimum wage, it is applied throughout South Africa, so why is the castigation of farming restricted to the Western Cape? Why are some of the nations most empowerment-conscious farmers in the crosshairs, those who are FairTrade and Eurepgap accredited, assuring fair labour and production practices.

Letters distributed throughout poor communities in rural towns (not farm labour), call on the residents to strike en masse. It calls on people to bring the agricultural economy to its knees. Those who are signatories on the documents include: BAWUSA, COSATU, FAWU, CSAAWU, Sikhula Zonke, Women on Farms, Mawubuye, SPP, TCOE. Reports directly from rural SAPS officers are: The documents are primarily handed out to the dont-want-to-works. Reports directly from De Doorns, Ceres, Robertson and Rawsonville: Those striking are not local permanent employees, weve seen people from the outside coming in, instigating action, those that refuse are intimidated, sometimes violently, where lives and property are threatened. Most permanent employees are scared and are not part of the action.

Tony Ehrenreich, leader of the ANC-opposition in Cape Town and provincial chairman of COSATU, basically expressed a willingness to spread protests throughout the Western Cape and warned of an Agricultural Marikana. As a signatory on the distributed document, Marikana warnings are not cautionary tales, theyre actively instigated by his organisation. As a political leader, he has a duty to uphold the constitution of this nation. Condoning and promulgating unrest is neither constitutional, nor becoming of a leader and could be deemed borderline sedition against the law-abiding rural citizens and democratically elected government of the Western Cape. He and Marius Fransman also fail to explain to rural strikers that their party, the ANC, set the national minimum wage; yet, are so quick to instigate hatred against the provincial government and commercial farmers.

Agriculture Minister Tina Joemat-Pettersson, addressed De Doorns strikers on 13 November, preaching solidarity with them and indicating they would raise the minimum wage. She then proceeded to demand jailed strikers be freed. In other words, acts including intimidation, arson and malicious damage to property amongst others, is not law in South Africa? If national government deems the action legitimate, does SAPS lose their mandate to uphold the law? This is inherently anti-democratic and against the constitution. Its setting a precedent, where if national government is in solidarity with your cause, no matter how illegal, there are no consequences for such actions, only rewards.

At this juncture, we need to ask the harder question many politicians are fearful to articulate in the open. With all aforementioned evidence, with those involved in spreading the rural contagion, has the national ruling party and its allies not declared a low-level-war on the electorate of the Western Cape? Has it not specifically targeted an opposition lead province and its stubborn voters? Has it not decided it will win by force that which they cannot win at the ballot box?

It is my belief that some of the public and the media are being blinded by the light coming towards them, failing to see the car behind the light. The blinding light is the placard saying: We Want R150. The car bearing down on them is the disdain for the Western Cape voter and citizen, disdain for the higher growth-rate, the better services, the accountable governance, the fixed roads and the higher-quality schools and hospitals. Think carefully about who is really protesting out of free will, think about who sets national labour policy, think about whos using inflammatory rhetoric and spreading the unrest. Then, come to your own conclusion of what is really the cause of the unrest.

---ENDS---

Lukas
11-17-2012, 10:31 PM
Baardman. Ek wil n foto op die anonieme draad plaas. Kan jy my help ?

Ek het gehoor dat daar huise in Swellendam afgebrand is. Is dit waar ?

Unregistered
11-18-2012, 10:44 AM
'Ek vrees vir my familie se lewe, mnr Zuma: dit is die laaste strooi:
Deur: Johan Smit 2012-11-17
Geagte president Zuma,
Ek het nooit kon dink om hierdie woorde te skryf nie: Ek dink baie sterk daaraan om my familie landuit te neem.
Eintlik sal dit nie vir my moontlik wees nie, want sien: Ek is n Afrikaan, nie as gevolg van my velkleur of deur my pa se lende nie. Ek is n Afrikaan, want ek het my oorgegee aan haar sjarme. Haar reuke, geure, haar koue Karooklip in die winter, haar snikhete Kalahari-somers; haar groen Boland en digte Zoeloeland. n Hoveldse donderstorm en die grondreuk daarna. Veral haar lekker dag-vir-dag mense.
Ek sal nie oorleef in plekke soos Brittanje, Nieu-Seeland of Australi nie. Ek is n Afrikaan. Sy is my moeder. Ek het onder haar kombuistafel grootgeword.
Maar ek vrees vir my familie se lewe. Nie net vir die moontlike brutale verlies daarvan nie, maar ook oor die werk- en studiemoontlikhede wat hulle ontneem word.
Die onlangse stakings in die platteland is die laaste strooi.
U sien, ek het persoonlik die busse hier buite Robertson sien aankom en die vreemde mense wat uitklim. Uit een van die busse het buitebande gerol en dit is onder groot gelag rondgehop. n Middeljarige man het laggend n boksie vuurhoutjies geskud.
U weet, ek het buite Munsieville in Krugersdorp n necklacing gesien. Grusaam!
Daardie ander mense nou die oggend het rondgestaan en strek, net soos ek as ek van die Kaap af kom. Vra u polisiemense; hulle was daar. Die mans het soos roofdiere mense uit die wingerd gaan ruk om aan die optog deel te neem.
n Mens is nogal geneig om in te gee as n reuse-man met n tweeduim hout-dropper dreigend bo-oor jou staan. Jong kinders is ma-loos gillend die wingerd en boorde in en van die plaaseienaars het hul werkers wegkruipplek gegee.
Die optog se struktuur was tipies Cosatu en ANC, met marshalls aan albei kante, leiersfigure wat opstook in die middel, agter nog mense wat as leiers aan optogte deelneem. Dis n ou-ou strategie wat destyds vir u gewerk het. U was toe in die buiteland. O ja, daar was baie drank ook! Ek verstaan die verkiesing is volgende jaar en dit gaan al n rukkie taamlik oes met die ANC in die Wes-Kaap. U het iets nodig om die plaaswerkers aan u kant te kry. Maar die vasstel van die sektorale minimum loon vir plaaswerkers word deur u eie minister, Mildred Oliphant, beheer. Die boere kom dit eenvoudig na.
U dawerende stilte oor die dood van onskuldige mense en waardevolle infrastruktuur wat vernietig word, is skokkend en getuig van stille instemming.
Genugtig, dan pleit u party nog vir n boikot van Suid-Afrikaanse wyne. My ma sou s: Cutting off your nose to spite your face.
U party mag maar kwaad wees vir die wynboere. Maar wat van die mense wat die bokse maak, die vervoer verskaf, die brandstof verkoop en: Wat van die 30% wat die regering aan doeane en aksyns gaan verloor?
U weet, ons bly nie in isolasie nie. Ons is deel van die wreld en ons ondernemings is afhanklik van onder meer uitvoer en toerisme. Op die eerste dag van die sinlose opmars hier buite Robertson moes ek binne- n buitelandse toeriste na veiligheid help. Die troostelose Duitse egpaar se reddelose vraag: But why? Where is the government?
Ek het ges die regering se vennote jaag die stryd aan sodat hulle die verkiesing kan wen. Maar nou ja: For the want of a nail, the kingdom was lost!
Ek is teleurgesteld in u en u regering. U kom nie u morele beloftes na nie. Dit is een ding om n mens n wasmasjien te belowe, maar om mense vals hoop in ruil vir hul kruisie te gee, kan nie vergewe word nie.
Hier is edel mense wat werklik swaarkry. Onthou net, hoe meer welvarend u kiesers is, hoe groter is die koek waaruit belasting betaal word.
Maar soos dit nou aangaan sal die partytjie nie lank hou nie. Ek kyk noord. Daar is ander lande in Afrika waar die leiers soos gewone mense op gewone vlugte klim. Dit kos hul belastingbetaler sowat R200 miljoen per jaar minder as ons sn. Geld wat u as n loonsubsidie aan die plaaswerker kon gee. Groete, Johan Smit, Robertson
http://m.news24.com/rapport/Suid-Afrika/Nuus/Dit-is-die-laaste-strooi-mnr-Zuma-20121117

Unregistered
11-18-2012, 07:52 PM
Is daar iets wat die boere en stedelinge kan doen as daar geweld wil uitbreek.Of is mense maar afhanklik van die statutere magte se beskerming?

Unregistered
11-19-2012, 12:00 PM
Die department van arbeid kom te hore van n boer in die Wynland wat sy werkers swak betaal. Die department stuur toe n agent uit om ondersoek in te stel.

Die agent s aan die boer: Meneer, ek soek n naamlys van jou werkers en hoeveel jy elkeen van julle betaal.

Die boer s: Wel, daars my voorman wat al 30 jaar lank vir my werk: Ek betaal hom R1 400 n week, plus gratis verblyf.

Dan is daar n mentally challenged werker:
Hy werk so wat 18 uur n dag. 7 dae n week en doen omtrent 90% van al die werk hier rond.
Hy verdien sowat R100 n week, maar betaal vir sy eie verblyf. Ek koop darem elke Saterdagaand vir hom n bottel Brandewyn sodat hy kan cope met die boerdery. My vrou laat hom ook soms toe om by haar te slaap.

Die agent s: Daais die ou met wie ek wil praat!

S die boer: Di ou sal ekke wees, meneer.

Tom
11-19-2012, 12:12 PM
My vrou laat hom ook soms toe om by haar te slaap

Daai ou is bleddie gelukkig. Ek moet inbetaal!

Unregistered
11-19-2012, 12:27 PM
Lukas, is die hele redenasie rondom die plaaswerkerstaking nie gebou op n miskonsepsie nie? Omdat daar so geweldige hoe vlak van intimidasie is kan ons moes nie redeneer dat die werkers wel ongelukkig is nie. Die hele ding is dus eintlik n klug om mee te begin.
Hoeveel simpatie kan die publiek h as die publiek wel weet van hierdie intimidasie? Ek meen die sosiale netwerke is vol rapporterings van busse vol mense wat aangery is en selfs bewerings van betalings word gemaak. Werkende stakers het glo R150 p/dag gkry. Die ANC ontken dit maar die feit bly staan dat die hele ding georkestreer is. Wie is die pubvliek in jou oe? Die swart armes of almal?
Die ander vraag is natuurlik hoekom die hoofstroommedia ook baie hard probeer het om die ding as n spontane staking te bemark? Eers nadat die publiek aanhoudend daarop gewys het hoeveel intimidasie daar is en hoe werkende stakers ingebus is, het Media 24 en die SABC darem so effense balans in hul beriggewing gebring.
Die positief van hierdie hele ding is dat heelwat Kapenaars dalk nou ten einde laaste begin besef het dat al bly jy hoe ver suid...Afrika is Afrika.
Alet.

Lukas
11-20-2012, 05:52 PM
Hi Alet. EK het nogal gewag vir n reaksie en ek is bly dat dit van jou kom. Ek wil eers net een vraag omtrent die mense in die Kaap antwoord. Wie is die mense waarna ek verwys ?

Ja, die nasionale netwerke is propvol inligting. Maar soms wonder ek of die Inligting goed of sleg is. Kyk maar net hoe die Arabiese lente ontstaan het. Dit was ook deur middel van inligting op sosiale netwerke soos twitter, fasebook en Whats-up

Inligting en die manier wat dit oorgedra word kan twee kante toe speel. Dit kan jou of bemagtig of dit kan jou lam van vrees maak. Waarom kan twee akkurate ingeligte weergawes van dieselfde insident, verskillende uitwerkings op mense h ?

Ons word elke dag met inligting gekonfronteer en jou brein is letterlik besig om onophoudelik keuses te maak. Maar die keuse wat die brein maak, word nie deur die inligting bepaal nie. Die keuse word deur die persepsie wat deur die inligting geskep word, bepaal. Inligting op sy eie is nie noodwendig gevaarlik nie. Dit is die persepsie wat as gevolg van die inligting geskep word wat die kind met die badwater kan uitgooi.

Ons het geweet dat n politieke organisasie die onlangse onluste in die Wes-kaap organiseer. Ons het ook geweet dat dit nie die plaaswerkers is wat staak nie maar dat dit juis die is wat nie werk nie, wat so lekker in die pad speel. Maar om die langdurigheid en volhoubaarheid van hierdie onluste te bepaal, moet ons nie na die inligting wat ons het kyk nie. Ons moet probeer om die gevoel onder die publiek wat deur die persepsies geskep word, meet. En dit is wat ek gedoen het. En ek het nie met een anderskleurige oor die saak gepraat nie. EK het met die oningeligte wit man gepraat wat nuus kyk, wat op die nuus die klagtes hoor en wat dan self sy eie gevolgtrekking maak wat sy eie persepsie van die gebeure skep.

Waarom is dit belangrik om die persepsie onder ons eie mense te meet ? Enige rewolusie het simpatiseerders nodig om te bestaan. Wanneer jy met die persepsies wat jy skep, selfs die simpatie van jou vyande kan oorwen, het jy geslaag. En dit is wat hier besig is om te gebeur.

Die besigheid by Lonmin, die stakings by ander myne, die onluste in die Kaap, het juis dit reggekry. Mense wat finansieel moeilik oorleef omdat kostes skerp styg en salarisse in verhouding nie byhou nie. Daardie mense hoor nie die inligting wat hulle oor die sosiale netwerke hoor nie. Hulle hoor die leuens oor die TV en het empatie met die boodskap van die onegte toneelspeler wat so hartseer vertel hoe sy met R50 moet oorleef.

Alet. Dit is wat ek getoets het en met wie ek gepraat het. Die feit dat die onluste internasionaal gesinkroniseerd uitbreek, het vir my en vir jou n ander betekenis. Die probleem is dat die meerderheid van hierdie land se bevolking, nie ons insig het nie. Dit was net weer vir my skokkend om te besef dat mense se persepsies van die waarheid hoofsaaklik deur die TV nuus geskep word.

42

As my prentjie van drie jaar gelede reg is, en as my teorie oor die persepsie korrek is, gaan dit meer en meer ongemaklik word om ons mense ook in die tyd kalm te hou.

Bestudeer die prentjie en meet die geweld vlakke wat ons nou gesien het en probeer die geweld in die nouste punt van die bottelnek indink. Weeg dit wat jy sien teenoor die krag van persepsie en vertel my hoe ons die druk kan verlig of selfs kan neutraliseer.

Lukas
11-21-2012, 04:36 PM
Kan ek die volgende twee paragrawe ook verduidelik ?

(Wanneer ons na die regverdigheid van die ongelukkigheid van die stakers kyk, kan n mens maklik met hulle saak empatie kry. Hulle griewe het n morele waarde en boere is in die knyp. Waar die boere in die verlede kos aan die werkers voorsien het, was die boere deur wetgewing gedwing om eerder meer geld te te gee sodat die werkers hulle eie kos kon koop.

En dit is nou presies hier waar die knoop nou ontstaan het. Insetkoste verhoog en die boer se wins is konstant besig om te verklein. Ons boerderye is nie gemeganiseerd nie en dus baie arbeidsintensief. Doelbewus arbeidsintensief om aan werkloses werk te gee. Maar dit is besig om die boere te byt )

Unregistered
11-23-2012, 01:26 PM
N.a.l.v Lukas se voorspelling dat huishulpe moontlik volgende kan staak plaas ek die volgende berig:

Low level of minimum pay hike upsets domestic workers union
Friday, 23 November 2012 07:49

earnings thumb medium120 80The SA Domestic Service and Allied Workers Union (Sadsawu) said yesterday the new minimum wage for domestic workers announced by the Labour Department earlier this week was very disappointing. Domestic workers in major municipalities will receive an increase to R8.95 an hour, R402.96 a week and R1746 a month from 1 December. The unions Myrtle Witbooi said that the increment does nothing for the worker. She is still the lowest paid worker. The money we get a day doesn't even cover the daily travel to work. They (government) must go back to the drawing board and give workers a decent wage."

Unregistered
11-25-2012, 09:04 AM
BOEREREGTE OM HUL EIENDOM TE BESKERM. UIT: DIE
BURGER
November 22, 2012 -
Die Redakteur
Geagte Heer,
I/S: Boereregte om hulle eiendom te beskerm
Ek het verlede week oppad na my plaas in die Karoo, deur de
Doorns gery en het aanskou hoe boere se wingerde
afgebrand word deur werkers. Wat my veral opgeval het is
die onbehulpsaamheid waarmee die Suid Afrikaanse Polisie
die situasie hanteer het.
Praat nie eers van die feit dat die land se hoofroete tussen
die moederstad en die binneland vir dae deur niks anders as
boewery gesluit en die verkeer ontwrig is nie; dit is
onverskoonbaar dat die regering en veral die Polisie toelaat
dat mense se eiendom op so n misdadige wyse vernietig
word en dat hulle soos n spul padbobbejane langs die
hoofweg sit en toekyk hoe die vernietiging voortgaan sonder
om n vinger te veroer nie.
Wat my veral ontstel het en wat my genoop het om hierdie
skrywe aan die Landbouweekblad te rig is die berig dat n
sekere boer in die de Doorns omgewing gearresteer was en
aangehou was omdat hy kwansuis op brandstigters sou
geskiet het.
In die lig van daardie voorval voel ek dat dit nodig is om
boere oor die algemeen in te lig oor hulle regte om hulle
eiendom te beskerm. Ek wil ter inleiding dadelik meld dat ek
boere nie aanmoedig om te skiet nie, maar dat ek nogtans
die Suid Afrikaanse reg soos ek dit verstaan en interpreteer
aan boere wat dalk nie daarvan bewus is nie n bietjie toe te
lig.
Die baie bekende uitspraak van Sy Edele Applregter Rumpff
in die saak Ex Parte Die Minister van Justisie: In re S v van
Wyk 1967(1) SA 488 (AA) op bl 504A-B is ter sprake, waar die
Regter die volgende bevind het en die volbank van die
Appelhof met hom saamgestem het: Aan die ander kant, as
n huiseienaar buite sy grasdakhuis staan en hy sien n
fanatiese vyand voor hom met n brandsende fakkel aankom
om sy dak aan die brand te steek (al is daar niemand in die
huis nie), en die is so naby aan die dak dat alleen n skoot
deur die hart hom sou verhinder om die dak te bereik, sou
die eienaar, volgens my mening, in die omstandighede nie die
perke van noodweer oorskry nie, indien hy die aanvaller n
skoot deur die hart jaag. In elke geval sou dit afhang van die
vraag wat n redelike mens in die omstandighede sou gedoen
het. Na my mening moet deel (a) van die voorgelegde vraag
aldus beantwoord word: n persoon kan hom op die reg van
noodweer beroep waar hy n ander dood of beseer teneinde
sy besittings te beskerm indien die omstandighede dit
regverdig.
Van Wyk het gewere in sy winkel opgestel om voortdurende
inbrake te voorkom. Hy het in die proses kennisgewingborde
by sy winkel opgeplaas en strooibiljette in die plaaslike
swartdorp uitgegee om mense te waarsku dat daar
geweerstrikke opgestel was in sy perseel. Een outjie het hom
skynbaar nie aan die waarskuwings gesteur nie en op n
Saterdagaand deur die venster van die winkel ingebreek; hy
is nie meer met ons nie; die geweer het sy werk gedoen,
maar van Wyk is toe van moord aangekla. Lang storie kort te
maak, die Applhof het hom onskuldig bevind.
Hierdie aspek van ons gemene reg is na my mening steeds
geldende reg en is nog nooit deur wetgewing of teenstrydige
uitsprake in die Appelhof anders beslis nie. Dit kom dus
daarop neer dat n boer of enige ander persoon daarop
geregtig is om sy eiendom te beskerm deur n brandstigter n
skoot deur die hart of die kop as hy n goeie skut is, te gee
om sodoende te verhoed dat sy eiendom vernietig word.
Ek het so na die brandende wingerde gekyk en vir my vrou
ges dat ek in soortgelyke omstandighede nie sou gehuiwer
het om te skiet nie; eers so n waarskuwingsskoot of twee en
dan kop toe; ek is n goeie skut. Ek glo enige boer wat in de
Doorns moes toekyk hoe sy pragtige wingerde in ligte laaie
opgaan het insgelyk die reg gehad om te skiet.
Wat meer is, myns insiens, is dat die arrestasie en
aanhouding van die boer wat wel die sneller getrek het
onregmatig was en die spesifieke boer n skadevergoeding
eis teen die Minister van Polisie moet instel. Ek het geen
twyfel dat so n eis suksesvol sal wees en dat hy waarskynlik
nog n verdere eis kan instel omdat die Polisie nie die
skietwerk betyds gedoen het nie; hulle was op die toneel toe
die brandstigters hulle misdadige optrede gepleeg het en die
Polisie het niks gedoen nie.
Uit die aard van my beroep mag ek nie adverteer nie en doen
dit ook nie en daarom versoek ek Landbouweekblad om nie
my naam by die brief te publiseer nie, maar indien die
tydskrif dit verlang, is ek bereid om n baie meer volledige
opinie rondom hierdie aspek te doen sonder vergoeding,
omdat ek self n boerdery het, van n plaas afkomstig is en
die boere my baie na aan die hart l. Praat nie eers van die
feit dat ek gatvol is vir hierdie regering en die korrupte wyse
waarop ons land regeer word nie.

Unregistered
11-25-2012, 07:48 PM
Ałet my mede volksgenote daar by jou kan ook maar kennis neem. Kapenaars weet dat agv DA oorhand hulle geteiken word. Staan vas

Unregistered
11-25-2012, 09:41 PM
Staanvas, lyk nie of baie mense in die Noorde of Suide besef wat aan die gang is nie. Ek weet net een ding, ouens wat diefwering opsit maak glo nou geld soos bossies in Gouritz en ander misdaadvrye dorpies in die WK. En dit kan nie te slegte ding wees nie. Nie te lank gelede moes ek nog sit en luister hoe klompie ouens uit daardie geweste spog dat hulle nie hul huise sluit nie, hul besit nie eens n geweerkluis nie en die kar se sleutels los mens sommer in die kar. Mens wat so redeneer is lankal baie skaars in die noorde, of ongelukkig begrawe.

Maar dit daar gelaat. COSATU het redelik pak gekry by die myne en NUM het baie lede verloor en baie COSATU-leiers is vermoor die afgelope paar maande. In baie sektore stel mense so min belang om te staak dat COSATU net eenvoudig iets anders moes uitdink.

n Plaaswerkerstaking was iets nuuts en sou beslis die hele land laat regopsit. So hoekom nie sommer in die WK nie dan maak hul terselfdertyd die arrogante DA bietjie seer en die hele aard van die staking was net so dat niemand dit kon ignoreer nie. So n plaaswerkerstaking was sekerlik n baie slim skuif vir COSATU en veral dan nog in die WK ook. Die Suid-Afrikaanse publiek het baie valse persepsies. Die een is dat boere ryk is en veral die boere van die WK. Gewone stakings in die stede is al so vervelig en holruggery dat mense net kennis neem oor dit hul verontrief. Verder weet mense meestal abie goed hoeveel werkers in die stede verdien en het die publiek min simpatie met mense wat staak terwyl hul salarisse goed is nie.

Juis daarom klink die R75 van plaaswerkers maar na bittermin geld en dit juis in n gebied waar boere kwansuis skatryk is. Mens kan sommer sien waarheen die simpatie sal gaan.

Plaaswerkers en huishulpe werk nie vir maatskappye nie. Hul werk vir mense soos ek en jy. So die vlak van polarisiasie is baie groot. Die verhouding is baie persoonlik en ook hier het COSATU seker n goeie slag geslaan. Verhoudings tussen meestal wit werkgewers en hul werknemers gaan seker nie maklik herstel nie.

Unregistered
11-26-2012, 01:20 PM
Ek stem saam, maar daar is ook die wat hulle werkers goed behandel en meer as redelik is. Die propaganda wat deur die Cosatu gedryf word is dat hulle ingedoen word deur ons, terwyl dit nie die geval is nie. Werkgewers sal met werkers moet praat sodat n mate van verstandhouding gehandaaf word. Cosatu speel n gevaarlike speletjie en voel vere vir hulle lede of die skade wat hulle die land ekonomies besorg, wat direk hulle eie lede die swaarste tref. Boere en besighede oor die algemeen se wins marginales is laag. Arbeid word duurder en almal kyk om of af te skaal of te meganiseer, wie verloor nou weer, weer daardie ou wat aan Cosatu behoort. Staan vas

Unregistered
11-26-2012, 08:43 PM
Volgens iemand wat by sekuriteit in die mynbedryf betrokke is, is daar gevalle waar net 2% van die stakers by sekere myne gewerk het. By een myn in noord Wes het derduisende stakers buite die myngronde gesit maar feitlik nie een was n regte werker nie.

Unregistered
11-27-2012, 08:33 PM
Lukas,jy wou nog verduidelik........?

Unregistered
11-28-2012, 10:20 PM
Ek sien die VOICE koerant noem dat plaaswerkers mobiliseer om grond af te vat en aan die regmatige eienaars terug te besorg.

SISOSIG
12-03-2012, 08:11 PM
http://www.politicsweb.co.za/politicsweb/view/politicsweb/en/page71654?oid=344345&sn=Detail&pid=71616

Agri-SA an apartheid style farmer's organisation - COSATU WCape
Tony Ehrenreich
02 December 2012

Federation also claims that De Doorns farmers may have put a hit out on provincial secretary Tony Ehrenreich

Threatening countrywide protest in agriculture on 4 December 2012

01 December 2012

The negotiations came to an abrupt halt on Thursday 29 November at 17h00 when the Farmers said they are not prepared to make any monetary offer to improve the R69, 00 a day wages that farm workers presently earn. The farmers also refused to consider any other issues, which workers have raised from freedom of association to decent living conditions on farms. These are the matters that gave raise to widespread protest, that was only stopped and suspended, when Government promised to assist to find a resolution, and workers agreed to suspend the strike for 2 weeks.

The farmers, who were previously committed to find an agreement through good faith negotiations, changed their attitude to negotiations, when the Labour Minister announced that there would be no agreement, and no higher wages till next year. The right wing elements in the Farmers group have now taken control and are hiding behind the Minister's sectoral determination process. The sectoral determination process has no bearing on the issue at hand, as the parties [farmers and workers] were negotiating to find an agreement that could have been announced before the 4 December 2012, and could have averted the strike.

There are many good farmers who do not agree with the right wingers and their management of the negotiations, and are speaking to the unions separately to find pragmatic solutions. This development in the farming sector could see the end of Agri-SA, which is an apartheid style farmer's organisation that wants to perpetuate apartheid style practices.

The Minister has made a regrettable statement, about next year, that has not assisted the process at all, and if it was not her intentions to derail the process, she should assist to get negotiations back on track. The farmers do not deny that they can afford to pay more, but insist that if they end the slave wages in one sector, they would have to end it in all sectors.

They are really saying that if they treat the workers humanely in this sector, then workers would be demanding to be treated humanely in all sectors, and they can't have this. They would rather spend their money on security guards, than on wage increases. They would rather assemble there private right wing armies on the farms, that have already been responsible for the death of one worker than change the apartheid style farming treatment.

The issues that are emerging amongst the farm workers are;

An end to the slave wages of R69 a day
Freedom of association so people can join unions
Accommodation that is fit for people on the farms.
An end to evictions and respect of the humanity of workers
The partnership in land ownership and security of tenure
Support from Government for farms in a manner that benefits workers also

These issues are not difficult to find solutions to, but what is difficult, is to find the political will. The leading ANC politicians who have farms, have not changed the apartheid style farming, or made workers ownership partners on the farms. The DA politicians unashamedly side with the farmers and can't even bring themselves to agree with the rest of the country that the R69 is too low a wage.

The farm workers have been let down by the country and in spite of their bending over backwards to find solutions, no one is prepared to listen or work towards solutions with them. It would appear that despite our best efforts, as the unions called by workers to come and assist, we will not be able avert the resumption of the strike on the 4th December 2012. What we now know is that the workers have called for a one day of action across the whole Agriculture sector across South Africa on the 4 December 2012.

This is in the hope that this would impress on Government the urgent need across the country, and the need for renewed talks to find a solution nationally. As the unions we had just been called to assist, to try and facilitate a solution, to remove the need for further strike action, but we have not succeeded and have no say in what the workers will do next. We are, however, saddened that the country would allow a dangerous situation to arise, where deepening strive can be the only outcome, just because there is an absence of leadership, or urgency.

The unions had given the Agri-SA a final opportunity to come to find a negotiated solution, until 18h00 Saturday 1st December 2012. A Press Conference will be held on Sunday at 15h00 2nd December 2012, in De Doorns at the sport field, where an announcement on the way forward will be made by workers, after they have received a report back..

Additions to Press Statement

ANC has reported to police that they have received reports from the De Doorns area that the farmers have put a hit out on the life of the COSATU Secretary, Tony Ehrenreich .The plan is to shoot him when he is in the De Doorns area tomorrow for a report back meeting at 15h00.

The protest that has now been extended to a National level, with local actions in all areas - in the form of marches to the Agri SA offices in that area, as well as marches to the offices of the farmers asking them to declare their position in respect of the wage increases.

The churches have been approached to monitor violence in the areas, given the reports of right wing vigilantes who pose a real threat to workers and their rights to protest.

COSATU calls on police to act with restraint and to ensure that there is no trigger- happy conduct.

There have been reports of farmers chasing workers off their farms and threatening them with firearms.

One such farmer is Ben Steyler and the farm is called River House. We are calling on the police to urgently investigate this matter. We are further calling on the Minister to withdraw the export permit of the farm because of his acts of victimization.

Statement issued by COSATU Western Cape Provincial Secretary, Tony Ehrenreich, November 2 2012

SISOSIG
12-03-2012, 08:50 PM
http://www.moneyweb.co.za/moneyweb-south-africa/cosatu-calls-for-national-farm-strike

Cosatu calls for national farm strike

Saying the unions would not be able to avert a renewed strike by farmworkers.

Cosatu in the Western Cape Cosatu called on farmworkers across South Africa on Sunday to join a wide-scale agricultural strike.

Workers were calling for "one day of action across the whole agriculture sector across South Africa" on Tuesday, said Congress of SA Trade Unions (Cosatu) Western Cape secretary Tony Ehrenreich.

He said in a statement that, despite their best efforts, the unions would not be able to avert a renewed strike by farmworkers in the Western Cape on Tuesday.

Two people have been killed and buildings and vineyards have been set alight so far in the protests, which started last month in 16 towns, including De Doorns, Wolseley and Ceres.

Farmworkers suspended the action until Tuesday on condition the employment condition commission relook at the sectoral determination for agriculture.

However, Labour Minister Oliphant said this week that the sectoral determination, which came into effect in March, could by law be reviewed only in 12 months.

"The farmers, who were previously committed to find an agreement through good faith negotiations, changed their attitude to negotiations," said Ehrenreich.

They said they were not prepared to offer workers an increase.

"The right-wing elements in the farmers' group have now taken control and are hiding behind the minister's sectoral determination process."

He said a coalition of farmworkers and unions announced on Thursday that the strike in demand of a wage of R150 a day and better living conditions would resume on Tuesday. Most of them earn between R69 and R75 a day.

Ehrenreich said the farmworkers had been let down by the country.

"In spite of...[workers] bending over backwards to find solutions, no one is prepared to listen or work towards solutions with them."

He said farmers did not deny that they could afford to pay higher wages.

"They are really saying that if they treat the workers humanely in this sector, then workers would be demanding to be treated humanely in all sectors, and they can't have this," he said.

"They would rather spend their money on security guards.... They would rather assemble their "The right-wing elements in the farmers' on the farms."

He said there were "good" farmers, who did not agree with the "right-wingers" and were talking to unions to find a solution

LUKAS....

Hierdie ou van die ANC Ehrenreich is nou al geruime tyd besig om woorde rond te swaai soos "civil war" en "The right-wing elements in the farmers" en " right-wingers"....is hy nou besig om die blankes betrokke te maak by hierdie spul sodat die blankes dalk aksie neem ipv om terug te sit en eerder toe te kyk hoe die spul ANC, COSATU ens tussen hulleself woed. En as blankes aksie gaan neem gaan die buiteland sy kop wegdraai want dan is dit "burgeroorlog" ipv "genocide". En dit wil ons nie he nie.

lukas hulle is erg besig om die regses te probeer blameer ook in die eerste artikel wat ek hierbo geplaas het is duidelik dat boere geteiken word as die "skuldiges" met "regse motiewe" en "wrede intensies". Asook dat regse die COSATU leier teiken....lukas dink jy die feit dat hulle dit begin doen is 'n teken dat hulle desperaat begin rondkyk na alternatiewe en nou hooop dat die boere aksie gaan neem?

SISOSIG
12-03-2012, 10:04 PM
Agri SA takes us to our common ruin

3 December 2012

The negotiations with Agri SA have led to a breakdown, because Agri SA is completely opposed to putting any monetary offer on the table. This is in spite of Agri SA and the entire country agreeing that the R69 per day is too low and that the wages must be raised. This attitude in Agri SA is because of the old right-wing clique in Agri South Africa, who still rules Agri SA, a farmers organisation that has its roots in the old SA and still wants to perpetuate the old boere ideas.

There are however many good farmers who are unhappy about the stance taken by Agri SA and want to find pragmatic solutions. This group of farmers in some of the Agricultural associations have started negotiations outside of Agri SA, with COSATU These negotiations will look at a future industrial relations framework, Industrial support from Government, and the question of an adjustment to the R69 minimum salaries.

The national leadership from Agri SA has come down to Western Cape to try and stop these negotiations. These negotiations and the strategic direction forward will have a fundamental effect on the future of Agri SA, as it will most likely lead to a split. The right wingers who dont want to negotiate are seen as the old guard, who differ with the more practical verligdes, who want to build a new agricultural sector that ends the apartheid style practices. The verligdes want to find solutions that avoid the strike on Tuesday 4 December 2012.

This strike and the way it is handled are going to reshape the future of Industrial relations on the farms, but it has the potential to bring a lasting solution and constructive engagement to the farming sectors. Should the strike continue it could set back Industrial relations decades, and increase the general hostility on the farms.

The strike will be an unfortunate event, but clearly, one the Agri SA will risk. We will now start speaking to our international contacts to advise them about the attitude of the farmers. This will mean that the farmers may be able to harvest their fruit, but no International country will buy it, and it will stand in there storerooms. Given that the areas listed will soon be seen as pariahs in the international eyes, we will also ensure that the stevedores at the harbour do not handle the fruit from these regions.

We will make this call for condemnation of the farmers attitude public and this will get banks who lend the farmers money to see them as risky investments.

The route that the farmers and Agri SA has chosen, by disregarding workers , will lead to the common ruin of us all and the collapse of the Industries around Agriculture .

For questions please call COSATU Western Cape Provincial Secretary, Tony Ehrenreich, at 082 7733194

http://www.cosatu.org.za/show.php?ID=6764

LUKAS, WIE IS DIE INTERNASIONALE VRIENDE WAARNA VERWYS WORD? WAT DINK JY HIERVAN? INTERRESSANTE WOORDGEBRUIK SOOS VERLIGDES EN PARIAH?

Unregistered
12-05-2012, 01:02 PM
n Groep AWB's van die Wes-Kaap is gister in hegtenis geneem. Interessante tydsberekening, as jy my vra. Nou sal ons maar sien as die manne voor kom in die hof of hul ooit onwettige wapens besit het. Hierdie truuk van die regering en polisie raak nou darem baie holrug gery en ooglopend.
Wonder hoeveel mense glo dit nog?

Alet

Tom
12-05-2012, 06:07 PM
n Groep AWB's van die Wes-Kaap is gister in hegtenis geneem. Interessante tydsberekening, as jy my vra. Nou sal ons maar sien as die manne voor kom in die hof of hul ooit onwettige wapens besit het. Hierdie truuk van die regering en polisie raak nou darem baie holrug gery en ooglopend.
Wonder hoeveel mense glo dit nog?

Alet

Alet, ek het vanoggend vroeg al gelees hulle is almal vrygelaat.

Unregistered
12-05-2012, 07:56 PM
Wys jou net, 8-uur vanoggend was dit nog deel van E-TV se nuus. Die nuusleser het onder andere gese "dit is nie duidelik of die AWB-optrede verband hou met die dreigende staking nie"

Tom
12-05-2012, 08:19 PM
Vanoggend 9 uur op die BKA blad.

Gordon Fox van die AWB aan die woord.

Gordon Fox
Goeie more almal.
Wil net almal in kennis stel dat ons manne in die Kaap wat gister gearesteer is almal vrygelaat is. Dankie aan die doenners van die volk!!! ons is trots op ons eie. Wys ons net nie almal is keybord vegters nie

Unregistered
12-06-2012, 09:10 AM
AWB-lede aangekeer onderweg na De Doorns
Woensdag, 05 Desember 2012 08:05 Beeld
E-pos Afdruk PDF
Beeld berig dat sewe lede van die AWB gister onderweg na De Doorns in hegtenis geneem is. Hulle het 'n onwettige vuurwapen en ammunisie in hul besit gehad.

Die sewe mans, onder wie Johann Spies, die AWB se Wes-Kaapse kommandoleier, is na verneem word na verskeie polisiekantore gebring, vergesel deur die Valke, het 'n bron aan die koerant ges. Die bron is waarskynlik deel van die "ondersoek" na die AWB.

Die AWB-lede is volgens die "bron" omstreeks 09:00 by 'n padversperring op die N1 aangekeer. Daar was 'n .308-geweer in die voertuig.

Volgens lt.kol. Andr Traut, polisiewoordvoerder, is 60 patrone vir die geweer in die voertuig gevind. Die mans, tussen 33 en 66 jaar oud, sal glo binnekort aangekla word en in 'n plaaslike hof verskyn.

Op die AWB se Facebook-blad skryf Spies dat die AWB die boere 100% met hul private kommando's en veiligheidsmaatskappye ondersteun.

"Ons sal nie toelaat dat die stakers voortgaan om ons dorpe en plase te plunder nie. As die polisie en weermag nie die werk kan doen nie, sal ons dit vir hulle doen."

Unregistered
12-06-2012, 02:10 PM
Alet dit lyk nou of dit waar is die AWB het nie nugter opgetree nie.

Tom
12-06-2012, 07:57 PM
Die hele ding is nou vir my baie deurmekaar. Vanoggend is n AWB lid op borg vrygelaat wat by n robot met n ongelisensieerde wapen gevang is. SABC Nuus vanaand 7 uur. Is dit dan n afsonderlike geval? Die sewe is mos almal gister vrygelaat sonder borg?

Tom
12-06-2012, 08:04 PM
Die hele ding is nou vir my baie deurmekaar. Vanoggend is n AWB lid op borg vrygelaat wat by n robot met n ongelisensieerde wapen gevang is. SABC Nuus vanaand 7 uur. Is dit dan n afsonderlike geval? Die sewe is mos almal gister vrygelaat sonder borg?

Hier is die antwoord. Al sewe was toe nie vrygelaat soos die AWB gese het nie.

AWB man charged in Western Cape
2012-12-06 18:00

(Picture:

Multimedia User Galleries News in Pictures
Send us your pictures Send us your stories
Related Links
Man bust with gun at Worcester roadblock
DA reporting far-right groups to HRC
AWB member jailed for 1996 murder

Cape Town - An Afrikaner Weerstandsbeweging (AWB) member appeared in the Worcester Magistrate's Court on Thursday for alleged possession of an illegal firearm and ammunition.

Charl Smal, 43, was granted bail of R1 500 and was told to return to court on 18 January, the National Prosecuting Authority (NPA) said.

NPA Western Cape spokesperson Eric Ntabazalila said Smal was one of seven men arrested in a routine roadblock on the N1 on Tuesday morning, during farmworker protests.

Police said the men were driving towards De Doorns when their car was searched. An unlicensed .308 Mauser and 60 rounds of ammunition were found.

Six of the men were released after an investigation.

AWB leader Steyn van Ronge confirmed that Smal was a member.
http://www.news24.com/SouthAfrica/News/AWB-man-charged-in-Western-Cape-20121206

Unregistered
12-06-2012, 08:25 PM
Soos ek die ding sien was hulle almal saam in die hyundai bus in n "padblokade" betrap met die onwettige 308. Een het nou verantwoordelikheid aanvaar en so is die ander vry. Die ding wat my die meeste verbaas is die dwaasheid om jou en jou makkers in gedrang te bring. Die awb word ook nou weer ingetrek toeval, toeval ek se geen toeval. Staan vas

Tom
12-06-2012, 08:30 PM
Dit kan natuurlik wees dat almal gister vrygelaat is en net die ou vandag weer moes verskyn vir sy borg aansoek? Kan dit so werk?

In elk geval klink dit nie so ernstig nie. Seker weer n SAP lid wat die wet en lisensies/wapens nie mooi verstaan nie en die ou onnodig inhegtenis geneem het. Die wapen register ouens doen ook partykeer maar snaakse goed op lisensies. Ek glo in elkgeval nie die ou sal so dom wees om daarna toe te gaan met n ongelisensieerde wapen nie.

Unregistered
12-07-2012, 08:26 AM
Vanjaar het van die ergste en mees geweldadige stakings in baie jare gesien en tog is die gemiddelde loonverhogings vanjaar laer as ander jare.

Wage increase deals average 7.4% for the year to September
Friday, 07 December 2012 07:57

handshakeThe SA Reserve Bank Quarterly Bulletin reported yesterday that the average wage settlement rate in collective bargaining agreements fell from 7.7% in the first half of the year to 7.4% in the year to September. This was despite reports of double-digit wage increases following unprotected strike action in the mining sector. This implies wage settlements of around 6.8% in the third quarter, the Bulletin estimated.

This report is on page 4 of todays Business Report

Unregistered
10-08-2014, 08:50 AM
Cosatu/Tony maak weer geluide van stakings op plase. Hulle kommer is die sodanige uitsettings van werkers deur boere, oor al hulle (anc) planne met grondhervorming. Ek se sit uit die wat teen die boer wil werk en meganiseer! Cosatu vergeet dat boer ook n besigheid is, en n boer wins moet maak om te kan boer. Hulle bekke is groot, maar as daar werk verliese kom en boere meganiseer agv arbeids onrus en verliese van stakings, dan wil hulle hul brood aan alby kante gebotter he. Kom by cosatu! Julle skiet julle en julle mense vir wie julle elk geval niks voel nie net deur die voet. Julle sal nog die druk van julle eie mense begjn voel, sodra die kos onbekostigbaar begin raak vir julle mense, en dit deur julle eie toedien, julle skep die kruitvat, nie die boer nie, hy is al een wat probeer werk skep, maar julle soek mos anargie, as anargiste!

B52212345
10-09-2014, 08:05 AM
Nou wonder ek net . . . . . .as hulle nou daar by die staking of eindbestemming aangekom het, wat sou hulle nou doen?

Dit is die werk van die polisie om die betogings te hanteer, ongeag hulle kapasiteit. Waneer n groep soos die AWB in so n skermitseling betrokke raak sal jy nou n ding sien draai in hierdie land!

Miskien was daardie padblokade n seen van bo op daardie tydstip, mens sal nooit weet nie. Indien ons hierdie tipe dinge wil doen sal daar n baie meer wettige struktuur en beveiligings sisteem in plek moet wees

So n opruk voorspel ek net probleme binne ons politieke klimaat.