Copy hierdie skakel. Skep n nuwe tab of bladsy en plaas dit in die internet adres area om die advertensie te sien. http://www.youtube.com/watch?v=bO-gBzTzha0
Page 4 of 4 FirstFirst ... 234
Results 31 to 34 of 34

Thread: Net die begin

ανοχή verdraagsaam

DAAR IS EEN KRAGTIGE WOORD WAT BAIE OMSEIL EN VERDRUK ,MAAR DIT IS GELDIG VANAF DIE BEGIN TOT DIE EINDE

http://biblehub.com/greek/463.htm

vir wie is die wet gegee

al die draade loop nou in sy eie rigting..

ek wil net graag die bylas

Whom did Jesus Christ come to save?
    To this question, most Christians will answer: "Peoples of all races." The thesis of this writer is, though, that Jesus only came to save Israel. What is right? Let us turn our attention to Scripture because "the scripture cannot be broken" (John 10:3 5).

In the very first chapter of the New Testament we read the following of the Lord Jesus Christ: "And she shall bring forth a son, and thou shalt call his name JESUS - for he shall save his people for their sins." (Matthew 1:2 1) If Jesus "saves His people from their sins", it must mean that the sinning people also were His before He came to save it! Not the other way around! 1 John 3:4 determines that "sin is the transgression of the law." Alas. So Christ came to save His people from their transgression of their law.

And who were under the Law?

Only Israel.

Furthermore, Jeremiah gives an indication that the House of Judah would hear this Saviour who came for His people, but that the House of Israel would be far away: "In his days Judah shall be saved, and Israel shall dwell safely, and this is the name whereby he shall be called, THE LORD OUR RIGHTEOUSNESS." (Jeremiah 23:6)

This is supported by another New Testament Scripture inspired by the Holy Ghost: "And his father Zacharias was filled with the Holy Ghost, and prophesied, saying, Blessed be the Lord God of Israel; for he hath visited and redeemed his people, ...

To perform the mercy promised to our fathers and to remember his holy covenant;

The oath which he sware to our father Abraham," (Luke 1:67-68, 72-73)

So, salvation has something to do with being a son of Abraham, which is backed up by another place in the same Gospel:

"And Jesus said unto him [Zacchaeus], This day is salvation come to this house, forasmuch as he also is a son of Abraham." (Luke 19:9)

Even after the death of Jesus, Scripture is unambiguous on the fact that salvation and redemption is solely for Israel:

"Him [Jesus] hath God exalted with his right hand to be a Prince and a Saviour, for to give repentance to Israel, and forgiveness of sins." (Acts 5:3 1)

And again: "Of this man’s seed hath God according to his promise raised unto Israel a Saviour, Jesus:" (Acts 13:23)

When Acts talks of "Gentiles", it means in many cases Israelites who had lost their identity.

Thus, many believe that 2:9-11 is talking about people of all nations,

but 2:5 and 2:22 emphatically states that even though these people came from many provinces, then they were all Jews (Judeans), i.e. Israelites.

The Ethiopian eunuch of chapter 8 must equally have been a Jewish Israelite of descent, because he was reading the prophet Isaiah (verse 28). Remember that until lately there were Jews in Ethiopia.
    (Even though they long gone had mixed themselves with the Ethiopians and become coloured.) Only an Israelite would have read Isaiah.

Furthermore, we read of whom Jesus came to save:
    "For the Son of man is come to save that which was lost."

(Matthew 18:11) To define who were "lost", let us not turn to my words, yours or your local minister's, but let Scripture interpret Scripture:

The phrase "the lost sheep of the house of Israel"

is found in no less than two places (Matthew 10:6 and 15:24),

while that the heathen races nowhere in Scripture are called "lost".

Conclusion:
    The Son of man came to save the lost sheep of the House of Israel.

In the last chapter of the last Gospel, the Lord Jesus bids the apostle Peter to tend His sheep:

“He saith unto him, Feed my lambs. ... He saith unto him, Feed my sheep. ... Jesus saith unto him, Feed my sheep." (John 21:15, 16, 17)

To define who Jesus' sheep are, let us not take my words, yours or your local minister's for who they are, but let Scripture interpret Scripture.

And the only people which the Bible calls the sheep of the Lord, are the nation Israel.

I can mention Jeremiah 50:17:

"Israel is scattered sheep; the lions have driven him away:" Read also Ezekiel 34: "... the shepherds of Israel ... should not the shepherds feed the flocks? ... Thus shall they know that I the LORD their God am with them, and that they, even the house of Israel, are my people, saith the Lord GOD.

And ye my flock, the flock of my pasture, are men, ... " (verses 2, 30-3 1) (See also Psalm 95:7) I defy anyone to come up with as much as one Scripture which calls any people other than Israel as the sheep of the Lord God!

When our Lord Jesus Christ returns,

He will look at the apostasy of Christendom and ask them:

“How are my sheep doing?

They are starving, poor, and ill; didn't I tell you to feed them?"

Then the apostate shepherds will answer unto the Lord:

"But we did feed the goats and the dogs and the pigs.

What difference does it make?

Goats, dogs, pigs, sheep, they're all the same!" Then our Lord will tell them:

"I never knew you: depart from me, ye that work iniquity." (Matthew 7:23) (This is my paraphrase of Jeremiah 23:1-4.)
    Last edited by Nov16; 03-02-2017 at 09:07 PM.

wat vertel openbaaring

die vers alleen het seker n besonder betekenis of gaan iemand weer simboliek koppel daaraan

openbaaring
    21:9-12

9Toe het een van die sewe engele wat die sewe bakke vashou wat vol was met die laaste sewe plae, nadergestaan en aan my ges:

Kom, ek sal jou die bruid wys,

die vrou van die Lam.

10Hy het my toe in die Gees na n groot en ho berg geneem en die heilige stad Jerusalem, wat van God af uit die hemel afgekom het, aan my gewys.

11Die stad was gevul met die heerlikheid van God.

Dit het gestraal, net soos n baie kosbare steen, soos n kristalhelder jaspis.

12Die stad het ook n groot en ho muur gehad waarin,,,,,,,,,,,,,,,,,, twaalf poorte was,,,,,,,,,,,,,,,,.

By die poorte is daar ,,,,,,,,,,,,,,,,,,twaalf engele,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, met ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,twaalf name op die poorte gegraveer,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

; dit is die name van die twaalf stamme van Israel.

die nuwe verbond

daar kan redelike verwys word dat die twaalf dissipels gestuur is na die kinders van God.

JEREMIA 31:33 (NLV)
    “Maar so sal die nuwe verbond wees wat Ek na hierdie tyd met Israel sal sluit,” s die Here.

“Ek sal my wette

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,in hulle gedagtes plant en op hulle harte skryf

Ek sal hulle God wees en hulle sal my volk wees.

so ook die

"Forasmuch as ye are manifestly declared to be the epistle of Christ ministered by us, written not with ink, but with the Spirit of the living God, not in tables of stone, but in fleshy tables of the heart."

(2 Corinthians 3:3

weer eens oor die nuwe verbond

13 Ek is die Alfa en die Omga, die begin en die einde, die eerste en die laaste.

14 Salig is die wat sy gebooie doen,
    sodat hulle reg kan h op die boom van die lewe en ingaan deur die poorte in die stad.

15Maar buite is die honde en die towenaars en die hoereerders en die moordenaars en die afgodedienaars en elkeen wat leuens liefhet en doen.

16 Ek, Jesus, het my engel gestuur om hierdie dinge aan julle voor die gemeentes te betuig. Ek is die wortel en die geslag van Dawid, die blink mrester.

die moet ons sekerlik bietjie verder neem..ondersoek die woord en bid reg

Matths 22:29: “Toe antwoord Jesus en s vir hulle: Julle dwaal, omdat julle die Skrifte nie ken nie en ook nie die krag van God nie
    Last edited by Nov16; 03-02-2017 at 10:28 PM.

Page 4 of 4 FirstFirst ... 234